Vraag over ervaringen singulair/allergisch corticosteroiden

20-05-2016 om 14:04 uur

Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden weten wij dat onze zoon van (net) 10 jaar astma heeft. Dit uit zich bij hem in slapgevoel, moe, hoofdpijn, bleek gezicht.

Inmiddels is gebleken, na meerdere puffers (atimos, Qvar, salmeterol/fluticason), dat hij allergisch is voor corticosteroiden. Daarnaast heeft hij tijdens het gebruik van deze medicatie ook heftige, bizarre gedragsveranderingen gehad (agressief gedrag, depressief, angstig gedrag, wanen).

Hij heeft tijdelijk salbutamol gehad. Hier reageerde hij goed op (klachten verdwenen en geen last van bijwerkingen, maar dit geen onderhoudsmedicijn. Om die reden zijn we sinds gisteren gestart met serevent.

Mocht bij hier goed op reageren, dan zal hij over 3 weken ook singulair kauwtabletten voorgeschreven krijgen. Echter, zag ik in de "bijwerkingen" staan, dat ook bij dit medicijn gedragsveranderingen kunnen plaatsvinden waaronder suicidaal gedrag.

Hoewel hier geen corticosteroiden in zitten, zijn wij als ouders bang dat er weer gedragsverandering zal plaatsvinden.

- Zijn er ouders die ervaringen hebben met het gebruik van singulair bij hun kind? Positieve ervaringen zijn ook zeker welkom;)
- Welke medicijnen hebben jullie gebruikt toen bleek dat jullie kind allergisch was voor de corticosteroiden?

groetjes,
Beth

Login of registreer om te reageren
20-05-2016 om 16:35 uur

Wat naar! Heb geen ervaring ermee.
Misschien een idee om het (verouderde) middel Lomudal te proberen, daar zit volgens mij geen cortico's in.
Sterkte

Login of registreer om te reageren
04-06-2016 om 17:54 uur

Hallo,
Ik heb 2 zonen die singulair gebruiken, één van 11 die dit al een paar naar gebruikt ,samen met seritide, indien nodig nog flexotide.
De andere zoon neemt nu een 7 tal weken singulair, en ook seritide. Moeten nog regelmatig terug want is nog niet onder controle, hoest nog veel met slijmen dit al van net voor de paasvakantie.
Momenteel ook 1 kant zijn sinussen verstopt.
Van bijwerkingen merk ik hier eigenlijk niets van . Die van 11 is altijd al wat heviger dan de jongste, maar zal aan het karakter liggen, jongste is nog even rustig.
Groetjes.

Login of registreer om te reageren