Geluidsoverlast door zuurstofconcentrator

22-05-2016 om 15:33 uur

Sinds een aantal maanden moet ik wegens zuurstoftekort 24 uur per dag aan het zuurstof. Hiervoor gebruik ik een zuurstofconcentrator. Ik heb een kleine oplaadbare (InogenOne) om mee te nemen buitenshuis en een grote (AirSep VisionAir) voor thuis die aan de netstroom staat.
Het grootste probleem met beide apparaten is de enorme herrie die ze maken.

Het is NOOIT STIL in huis!!

Het is een constant monotoon geluid, dag en nacht. Ik krijg gewoon geen rust meer. 's Nachts slaap ik niet en overdag val ik om van de slaap omdat ik dan compleet uitgeput ben. Ik voel me als een zombie.

Ik hoop op tips hoe ik hier wat aan kan doen.

De technische dienst van de leverancier is al een paar keer geweest en dan merk tijdelijk wat verschil in het volume van het geluid. Binnen enkele dagen zijn we weer terug bij af.

Ik ben er onderhand wanhopig door geworden.....

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 15:51 uur

Hallo Doorzettertje,

s'Nachts kan je de condensator toch ver van je slaapkamer zetten met de deur dicht!
Ik zelf heb hem beneden in de gang met de slaapkamerdeur dicht en je hoort hem niet.
Op de camping staat hij in de voortent en in de caravan hoor je hem een beetje.
Ik heb wel van de monteur gehoort dat het aan de leeftijd van het apparaat ligt, als hij zoveel geluid maakt.
Dus toch met de monteur praten.
Succes

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 17:28 uur

Ja inderdaad bij mij staat de concentratie ook in een andere ruimte en heb ik er geen kast van. De draagbare hoor ik ook maar ik heb er geen last van het is meer mijn omgeving die het opmerkt. Je moet gewoon anders gaan denken het apparaat is er voor jou maakt je zowel binnen als buiten mobiel, als bij kerk woont of treinverbinding of wat om het even maakt ook veel geluid. Ga je focussen of althans probeer het op iets anders.
Sterkte blije dag

Login of registreer om te reageren
23-05-2016 om 09:01 uur

Bij mij staat hij ook in een andere kamer,
altijd met het raam open.

Ik heb er geen last van.
Ik krijg ieder jaar een nieuwe.

lieve groetjes
roos 48

Login of registreer om te reageren