Dinie Dalsem COPD en Asmatisch

23-05-2016 om 11:56 uur

Hallo ik ben dinied01.Ik heb op mijn 13jarige leeftijd een zilveren horloge gekocht van mijn fooi .
Na 1 maand kreeg ik exceem van de ringen bh sluiting knoop spijkerbroek Dus naar huisarts kreeg er zalf voor,maar moest uitkijken wat ik deed?exceem weg en werd benauwd ,weer naar de huis arts die mij doorstuurde naar longarts.Het was ook als ik de griep had antibiotica en prednison ,maar dat waren korte kuren ,dus altijd een mooi gezicht geen rimpels.Oh zei de long arts als je kinderen krijgd gaat het misschien weg.Mooi niet In 2008 hart infarct moest stoppen met roken ,maar ik zei u kunt mij alles afpakken ,maar dit niet.Na een paar weken ziekenhuis en er werd iets op mijn arm geplakt ,heb ook niet gevraagd wat het was.Snap het nog steeds niet ,maar rookte niet meer .Mijn man ook niet .Na 14 dagen werd ik zo benauwd ,als ik adem haalde deed het zo zeer,weer naar ziekenhuis ,antibiotica en prednison .Tot 2014 lag ik wel 1 x in de maand in het ziekenhuis.heb met hart,darmen,lever en in de bovenbil grote verstopping en was etalage been.,je mag deze
In 2014 november was net 14 dagen ervoor ook opgenomen en weer opgenomen lag 6 uur bij spoedeisende hulp ,en daarna naar boven .Alle zusters die mij zo goed kenden allerlei dokters stonden daar 2 persoons kamer. ja dinie je hebt de primeur
het is nieuw.mijn man zei dinie ik ga .Wat er daarna gebeurd is weet ik niet ,weet wel dat ik in een 1 persoons kamer lag met toeters en bellen,wist niet wat er was?wou naar de wc ,maar had catheter in .Alle zusters die bij me kwamen zeiden hoe jij dit overleefd hebt ,onmogelijk.Ik keek ze stom aan ik wist niets.Maar goed mijn manvertelde dat hij gewaakt had ,ik kon niet geloven wat er was.Moest rolator halen later deden ze katheter uit .kon niet eens mijn bed uit komen .Ik wist het niet meer.ik heb wat gehuild daar en ruzie4 met iedereen ,maar bleek dat ze mijn depressie,zenuwtabletten tramadol en meederen niet gaven.
Ben van ziekenhuis ,naar boven in het ziekenhuis gegaan ,daar was revalidatie.Ben daar 2 maand geweest het was niets daarna 2 dagdelen in februari naar revalidatie in kampen.Na 8 x kregen we de rekening 180,00 euro.Zei tegen mijn man dat doe ik niet meer Toen naar long Fysio 2 x per week was ook weer vaak antibiotica en prednison.
de fysio zei dinie ik durf het niet meer aan je bent steeds bij 82 saturatie. weer naar huisarts gebeld kwan thuis ik bel de longarts .eind november weer voor controle ,hij zei dinie met je goedvinden bel ik BeatrixOort in haren ,moet je negen weken blijven?
ik zei is goed hij had het ook al in begin van het jaar gevraagd ,maar ik zei weet het niet meer
ik heb 1 jaar weg gegooid dat was revalidatie.ik was 25 kilo in 7 maand aangekomen.nu met modifast 6 weken 12 kilo afgevallen.Kreeg na de eerste dag zuurstof voor inspanning?Vond het raar maar na mijn gesprek met long arts
Ben daar 3 dagen geweest om te zien wat er moest gebeuren hij zei ik had 37% inhoud vergeet het steeds.was zuster meegegaan kreeg telefoon.
Ja ik begon weer Hoe kan dat zo weinig .De longverpleegsters zeiden ,maak je niet druk er zijn mensen die het lager hebben en doen hier ook alles mee?
Bij de 7 e week kreeg ik in groepverband dat ik in case 3 zat .Er waren 4 casen.
Ik was helemaal overstuur maar goed ik ben heel goed opgevangen en nogmaals ik heb een jaar vergooid
Ben nu thuis wachten op ciz daar hadden ze me toen ik 2015 ben gestopd.Maar wij wisten het niet.
dan kan ik 2 dagen naar zwolle ,De Haven. heb nu geen zuurstof ,maar als het goed is krijg ik dat die 2 dagen wel weer.
ben nu wel weer benauwder.loop elke dag een stukje achter de rolater buiten.
ben 57 jaar vrouw,38 jaar getrouwd 2 kinderen,meiden. 1 is 31 jaar vrijgezel mijn andere dochter woont samen heb 2 kleinkinderen.
mijn leven is erg veranderd ,de gemeente weer opnieuw bekijken Wil graag electrische fiets om samen met mijn man
Nee haddeb ze niet.
maar goed denk dat ik al een pagina vol heb geschreven ,maar ben blij om met meerdere die deze ziekte hebben om het te vertellen.
Groeten Dinie Dalsem
d.dalsem@hotmail.com
Wil nog wel even zeggen Dat Janny. Hilbolling veel heeft geregeld ook voor anderen in BeatrixOort in haren.

Login of registreer om te reageren
23-05-2016 om 12:25 uur

Welkom Dinie op het forum en ik hoop dat je hier vind, wat je zoekt met je vragen.
Groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
23-05-2016 om 16:40 uur

Welkom Dinie nou dit is me wel een verhaal hoor!

Login of registreer om te reageren
24-05-2016 om 09:00 uur

van harte welkom hier Dinie,

heel veel kracht.

lieve groetjes roos 48

Login of registreer om te reageren
24-05-2016 om 10:24 uur

Dag Dinie
Welkom op dit forum.
Dat is een heel verhaal zeg.
Veel sterkte met alles.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren