Geen melding wijziging dosering inhallatiemedicijn

25-05-2016 om 09:56 uur

Je denkt nog voor twee weken van een inhallatiemedicijn te hebben ( ik hou dat altijd goed bij) en ineens is het op. Dit overkwam me voor de tweede keer. Wat blijkt, bij navraag bij de apotheek, het aantal doses is gewijzigd. Helaas is dit bij het ophalen van de medicijnen niet gemeld door de apotheek. Het gebeurde me ook een keer dat ik twee weken een lege puffer gebruikte, pas toen ik meer ging hoesten dacht ik, hoe komt dat toch? En toen zag ik dat ipv de gebruikelijke 120 doses nog maar 60 doses in het puffertje zaten. Wie heeft hier ook ervaring mee? En wat kunnen we (of het Longfonds) doen richting apothekers en farmaceuten om de gebruikers (ons!) goed te informeren en de hoeveelheid aan te passen?

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 11:45 uur

Altijd een volle puffer opvvoorraad hebben, dan kan je iig gelijk aan een nieuwe beginnen maar voorkomt verder je probleem niet helaas.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 12:41 uur

Bij medicatie waar je niet zonder kunt is het inderdaad handig om ruim van te voren nieuw medicatie te bestellen, bijvoorbeeld zodra je aan je laatste verpakking begint.

Maar ik had het in dit geval wel netjes gevonden als de apotheek tegen je had gezegd dat de dosering is veranderd. Heb je dit ook gemeld bij je apotheek?

Login of registreer om te reageren
26-05-2016 om 08:30 uur

De apotheek heeft allerlei smoezen van: ja, maar er zijn zoveel verschillende soorten astma medicijnen, in verschillende doseringen, ze komen ook uit andere landen (soms kan ik het geen eens lezen...) ze hebben het veel te druk! Zij schuiven het probleem van zich af en willen ook niet zelf een klacht indienen bij de farmacie. Vandaar mijn melding op dit forum!

Login of registreer om te reageren