Longemfyseem en syndroom van Tietse

27-05-2016 om 19:54 uur

Dag allen, ik ben Truke en er is sinds kort bij longemfyseem en het syndroom van Tietse gediagnostiseerd. Een geweldige tegenvaller deze diagnoses. Tja, roken dus , maar hier nooit bij stil gestaan. Hoe volwassen kun je zijn! Echter, de dagelijks pijn maakt het vooral lastig om er rustig mee om te gaan. En ondanks dat is het stoppen met roken nog steeds erg moeilijk . Ben blij dat het weer beter wordt heb snel last van pijn bij (lichte) koude lucht. Dit ondanks het feit dat men zegt dat je geen pijn hebt van longemfyseem zou hebben. Hoop met de uitwisseling van gegevens en ervaringen anderen hier meer over te weten te komen en mogelijk goed advies te krijgen hoe ik mijn levenskwaliteit kan verbeteren. Heb ik nog een toekomst?

Login of registreer om te reageren
28-05-2016 om 20:11 uur

Welkom op het forum Truke.
Ik hoop, dat je vindt, wat je zoekt op dit forum.
Eventueel kun je ook vragen stellen aan de longadvieslijn of een longarts.
Goed weekend en de beste wensen.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
29-05-2016 om 08:51 uur

Welkom Truke.
Je hebt altijd een toekomst, alleen hier en daar wat aanpassen en... 'Walk always with with hope in your heart".

Login of registreer om te reageren
12-06-2016 om 09:51 uur

Dank voor het antwoord, zoals jullie merken heeft het even geduurd de reactie... Kost tijd dit een plek te geven en ook nog naar de toekomst te " kijken" en wil zoveel mogelijk "geen patiƫnt" zijn. Maar goed te weten dat er zo nodig meegedacht kan worden.

Login of registreer om te reageren
12-06-2016 om 14:40 uur

Hoi Truke
Welkom op het forum lastig en heel confronterend als je de diagnose krijgt. Dan gaat er van alles door je heen en denkt nu klaar afgelopen, maar zomin het niet hoor. Probeer je schouders eronder te zetten ook velen van ons zijn jou de weg voor gegaan. Voor jezelf; stoppen met roken.
Blije Dag Daysy

Login of registreer om te reageren