insectenbeten

29-05-2016 om 07:39 uur

Hallo,

Als mijn ma op reis gaat, reageert ze altijd heel fel op insectenbeten.
Ondanks de lange broek en dergelijke, is elke "prik" goed voor een rode zwelling. Deze keer op de wreef van de voet en de pols.
Allergiepilletjes helpen nauwelijks.
Na de vorige maal kreeg ze een injectie mee die ze altijd moet bijhebben en ook zalf maar het lijkt niet te helpen.
Het vreemde is dat ze er thuis nauwelijks last van heeft hoewel ze veel buiten is.
Maar zodra ze naar Frankrijk/Italiƫ gaat, is het weer zover.

Iemand tips?

Login of registreer om te reageren
29-05-2016 om 13:29 uur

Ik heb wel eens gehoord dat die insecten daar netaanders zijn en vaak ook minder gevoelig voor anti insectenspul wat je van huis meeneemt en dat je het beter daar ter plaatste kan kopen. Misschien is ze wat meer gewend aaniinsecten thuis en reageert ze daar niet/minder op.

Login of registreer om te reageren
29-05-2016 om 14:51 uur

Zorgen dat ze niet wordt gestoken, oftewel Deet gebruiken. Kun je ook op je kleren spuiten, dan komen de insecten niet in de buurt.

Login of registreer om te reageren
01-06-2016 om 07:14 uur

Idd deet
er bestaan ook kleding die bewerkt zijn met anti insectenspul zodat je niet gestoken wordt ( ik heb er een blouse van en t werkt goed)
en als laatste medicatie, als allergie pillen niet helpen dan een ander soort allergiepil of iets zwaarders (zelf mag ik prednisolon pakken)

Login of registreer om te reageren