Scherpe steken en zware ademhaling

31-05-2016 om 20:35 uur

Hallo,
Ik ben een meisje van 15 en weet niet goed of ik met mijn klachten naar een dokter moet of niet. Ik zal ze even voor u beschrijven:
Het is zo'n 4à5 maanden geleden begonnen. Ik kreeg af en toe heel harde steken rond mijn hartstreek, alsof er een mes in zat. Toen dacht ik dat het aan mijn hart lag. Ik kreeg steken bij veel stress, na het fietsen naar school, de trappen op lopen en zelfs als ik gewoon in bed lag en me omdraaide ofzo, ze komen soms zelfs gewoon uit het niets. Sinds een maand of twee heb ik ook af en toe het gevoel alsof ik niet kan ademen. Het is dan net als een baksteen die op mijn longen ligt waardoor het voor een zwaar gevoel zorgt. Nu heb ik dus beide klachten, scherpe steken en een zware ademhaling. Is het nodig hiermee naar een dokter te gaan of niet?
Vele groeten en alvast bedankt,
Charlotte

Login of registreer om te reageren
31-05-2016 om 20:58 uur

Hoi Charlotte!
Dat lijkt me wel! Typisch klachten waar eens n dokter naar moet kijken!
Zou mor gelijk een afspraak bij de huisarts maken.
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
01-06-2016 om 08:57 uur

Hoi Charlotte,
Ik denk ook dat het een goed idee is om een afspraak bij de huisarts te maken!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-06-2016 om 10:38 uur

Dag Charlotte,
op basis van de reacties hierboven laat mijn antwoord zich raden; ik raad je inderdaad aan om even langs de huisarts te gaan. In de regel zijn de klachten van een stekende pijn gelukkig onschuldig, maar het feit dat je ook last hebt met ademen en de klachten al langere tijd bestaan maakt dat het waarschijnlijk goed is, al was het alleen ter geruststelling en het krijgen van adviezen om er even mee langs de huisarts te gaan.
succes!

Login of registreer om te reageren