Benauwd na lang praten.

15-06-2016 om 13:54 uur

Hallo
In januari is mijn bovenste linkerlongkwab verwijderd.
Ik ben alweer een tijdje therapeutisch aan t werk maar heb pijn in mijn longen, slijm na heel veel praten. Ik werk in het basisonderwijs en Na 2/3 uurtjes ben ik helemaal kapot. Sporten gaat weer redelijk en huishoudelijkwerk doe ik allang weer.
Na de zomervakantie wil Ik weer hele dagen gaan werken maar ben bang dat ik dat niet vol ga houden ivm mijn stem. Heeft u hier tips voor?

Login of registreer om te reageren
15-06-2016 om 18:35 uur

Misschien logopedie? Misschien kan je dan tips krijgen hoe je stem beter te gebruiken.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 08:07 uur

Beste Rugzak,

We kunnen je helaas hier niet bijdragend in adviseren. Inderdaad zou logopedie, zoals Daantje voorstelt, een optie kunnen zijn misschien. Bespreek het vooral ook met je behandelaren. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
27-06-2016 om 15:56 uur

Beste rugzak,
Voor docenten is logopodie echt een aanrader! Ook een microfoontje is een optie, met een headset, of eentje om op je kleding te dragen, draadloos zendertje eraan. Die dingen zijn er speciaal voor klaslokalen.. Werkt als een tierelier, maar het is even wat ongemakkelijk misschien om eraan te beginnen. Je werkgever moet (en wil waarschijnlijk) je daarin faciliteren, eventueel via de arbodienst.

Login of registreer om te reageren