Eigen bijdrage op Xyzal

23-06-2016 om 10:41 uur

Na enkele weken getob met de merkloze levocetirizine heb ik maandag om de echte Xyzal gevraagd. Dat kon, maar dan moest ik wel bijbetalen. Heb ik gedaan, 25 euro voor 3 maanden.
Pfft wat een verschil. Of het tussen mn oren zit, weet ik niet, maar mn neus en ogen knappen er i.i.g. goed van op.
Het is een lang pollenseizoen dit jaar, ik hoop niet dat dit de trend voor de komende jaren is.
Ondanks regenachtige dagen, hebben dochter en ik behoorlijk last.
Maar met de "echte" tabletten gelukkig minder heftige klachten. Daar heb ik wel 25 euro voor over. Weet alleen niet of dit bijgeteld wordt bij eigen risico? Dat zal wel niet.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 10:56 uur

raar he, dit systeem. Zo moet ik voor dactarin gel ook altijd 5 euro bijbetelen. Ik krijg tot 50 euro terug van mijn ziektekostenverzekering. De rest declareer ik bij de belasting.

Je zou nog kunnen overwegen om een andere allergie pil te vragen. Ik heb dat om deze reden jaren geleden gedaan, en heb nu mizollen. Dit werkt ook goed bij mij.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 12:06 uur

O, dank je. Geen bijwerkingen? Is er verschil met Xyzak, sterker of anders? Ik ben altijd beetje terughoudend met nieuwe medicijnen, reageer zo snel overgevoelig. Als ik mijn klacht bij de huisarts neerlegt, zal hij antwoorden: neem dan je montelukast in.
Maar ook daar ben ik nog terughoudend mee, gelukkig blijven mijn longen sinds half april rustig.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 14:42 uur

nee, ik heb geen bijwerkingen bij mizollen, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
montelukast is een heel ander medicijn dan een allergie pilletje waar je deels voor moet betalen... toch?

Login of registreer om te reageren
24-06-2016 om 08:23 uur
Reactie op emsepems

nee, ik heb geen bijwerkingen bij mizollen, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
montelukast is een heel ander medicijn dan een allergie pilletje waar je deels voor moet betalen... toch?

Ja daarom. In mijn optiek ben ik daar "te goed" voor. Ik kan tot nu toe met de allergiepilletjes de longklachten
binnen aanvaardbare perken houden, heb momenteel hooguit af en toe een mindere dag.
Ik zal het nog wel eens bespreken met de longarts. Vervelend is dat ik telkens een andere aantref, en ze hebben zo toch alle hun eigen beleid en visie.

Login of registreer om te reageren