Longemboli en anticonceptie

23-06-2016 om 19:17 uur

In Augustus 2015 was ik met mijn man op auto vakantie in Spanje. Op de terugreis maakte wij nog een laatste stop om te tanken in Frankrijk in het plaatsje Arras. Bij het afrekenen werd ik overvallen door een plotseling opkomend flauwval gevoel. Ik ben neer gevallen en de ambulance is er bijgeroepen. In het ziekenhuis kwamen ze er achter dat ik in mijn rechterlong een paar kleine bloedpropjes had zitten en in mijn linkerlong zat een massieve bloedprop. Conclusie was dat ik een longembolie had. Nu blijk dat dit is veroorzaakt door een zweepslag die ik heb gehad net voor de vakantie. Na 2 dagen kwamen ze er achter dat er in mijn linkerknieholte nog een trombose zat. Conclusie stoppen met de anticonceptie. Nu krijg ik iedere maand een paar dagen veel bloed verlies, waarschijnlijk door de bloedverdunners. Nu mag ik van de longarts zolang ik bloedverdunners slik weer de anticonceptie pil gaan gebruiken. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en heb dit met hem besproken maar hij wil niet dat ik de pil gaat slikken zo lang ik nog onder behandeling ben. Volgens de huisarts is dit levensgevaarlijk en de longarts zegt van niet. Andere middelen om het bloeden tegen te gaan zoals een spiraaltje is volgens de huisarts geen optie omdat dit meestal het bloeden juist verergert. Nu zou ik graag willen weten wie heeft er nu gelijk.

Login of registreer om te reageren
24-06-2016 om 07:49 uur

Ik ben ondanks de bloedverdunners gewoon aan de pil (na een half jaar weer begonnen of zo)
Anders had ik om de 14 dagen een menstruatie van ruim een week
Nu bijna geen bloedverlies meer, hooguit 3/4 dagen
Ik zit nu 4 jaar aan de bloedverdunners trombose in de buik en beide benen gehad)

Login of registreer om te reageren
25-06-2016 om 18:52 uur

Is een Mirena-spiraaltje geen optie?