Seritide vervangen door focus

29-06-2016 om 12:55 uur

Vanmorgen bij de apotheek werd mijn seritide vervangen door het merk focus hebben jullie daar ervaring mee en is focus net zo goed

Login of registreer om te reageren
29-06-2016 om 13:03 uur

Weet je zeker dat het zo heet Franny? Als ik op dit forum op zoeken klik, komt er geen één reactie naar boven. En volgens mij mag een apotheek zomaar geen medicijnen vervangen door iets anders. Wel kan het zijn dat iets anders heet omdat het een ander merk is.
(Ventolin is ook wel salbutamol bijvoorbeeld).

Login of registreer om te reageren
29-06-2016 om 13:27 uur

De samenstelling is wel salmeterol/fluticason-propionaat maar de naam is focus was benieuwd of dit net zo werkt als de seritide die ik hiervoor altijd gebruikte

Login of registreer om te reageren
29-06-2016 om 17:13 uur

Ik houd dit topic even in de gaten ;)
Op mijn seretide zat dit keer een briefje dat ik de volgende keer salmeterol/fluticason dosisaerosol (misschien wel van focus? ) krijg. Ik sta er nog niet om te springen omdat ik juist zo blij ben met de seretide (en vooral het feit dat ik eigenlijk geen bijwerkingen heb, ik ben vooral bang voor heesheid en kramp aangezien ik dat tot nu toe bij iedere inhalatiemedicatie als bijwerking heb gehad). Maar goed, ik ben laatst bij de lvk geweest en die zei al dat ik het maar moest proberen en ze zei al dat ze als het echt niet zou bevallen en ik echt last kreeg van bijwerkingen die ik nu niet heb dat ze zou proberen te regelen dat ik de seretide krijg. Ik vond dat in ieder geval fijn om te horen dat ze het dan in ieder geval wil proberen.

We zullen zien. Ik kan er gelukkig nog even tegenaan met de officiële seretide en als ik de "neppe" krijg ga ik het maar gewoon proberen. Maar ook ik ben benieuwd naar mensen die het middel al gebruiken.

Login of registreer om te reageren
08-07-2016 om 15:03 uur

Bij mij is de seretide 1,5 maand geleden ook vervangen door salmeterol/fluticason van focus/vincion. Voelt wat minder degelijk en goedkoper aan, maar heb geen problemen ervaren met de overstap. Ben niet benauwder ofzo dus heb niet het idee dat het slechter werkt.
Alleen de teller is waardeloos, heel onduidelijk. (Maar dat is ook geen ramp, de meeste puffers hebben niet eens een teller ;))

Login of registreer om te reageren
24-08-2016 om 08:13 uur

Kreeg ook geen Seretide meer, maar salmeterol/fluticason.
Had het idee dat ik benauwder werd en vaker de salbutamol moest gebruiken. Heb nu foster en dat gaat beter. Begrijp alleen niet dat hier geen teller op zit.

Login of registreer om te reageren
24-08-2016 om 08:29 uur

Volgens mij wordt het lastig om bij de foster een teller in te bouwen...

Login of registreer om te reageren
24-08-2016 om 13:06 uur

De foster nexthaler heeft wel een teller.

Login of registreer om te reageren