pijn in ribben na inspanningsastma

22-07-2016 om 08:35 uur

Sinds een jaar of 10 (pas) bekend met (inspannenings)astma en bronchitis.
Vorige week tijdens onze vakantie te snel omhoog gelopen en daardoor een hoestbui gekregen van wel 5 minuten. Wat uiteindelijk heeft geleid tot pijn in mijn ribben en de hele avond nog een kriebel hoest. Helaas komt daar nu bij dat ik door de warmte de ramen wat tegen elkaar open gezet heb (woon op een flat) en ik nu waarschijnlijk daardoor (tocht) zoveel pijn in diezelfde ribben heb waardoor ik mn arm moeilijk omhoog krijg zonder pijn en last heb met ademen.
Moet ik me zorgen gaan maken en de huisarts bellen?

Login of registreer om te reageren
22-07-2016 om 11:36 uur

Hoi Manon,

Ik herken wel dat je na een aanval of inspanning tijdens benauwdheid flink spierpijn kunt krijgen bij de ribben. Maar als je je zorgen maakt over hoeveel pijn het doet zou ik gewoon even bellen met de huisarts!

Ook als het 'gewoon' spierpijn blijkt te zijn, kan het nuttig zijn om wel wat pijnstilling te nemen. Het is namelijk belangrijk dat je goed kunt blijven doorademen en hoesten.

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 09:40 uur

Thanks ik was al bezig een spiegel op te bouwen met paracetamol voor de pijn maar werd daardoor en door de warmte zo suf. Tevens ook last van duizeligheid bij inspanning enz. dus vanmiddag toch maar langs de huisarts voor consult.

Login of registreer om te reageren
26-07-2016 om 07:56 uur

Hoi Manon,

We sluiten ons aan bij het antwoord van Solstice. Fijn om te lezen dat je gisteren al bij de huisarts bent geweest. Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. Sterkte!

Vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren