Hoest-astma en soms radeloos..

24-07-2016 om 20:34 uur

Beste allemaal,
Ik kamp al vele jaren met intense hoestklachten. Desondanks ben ik pas drie jaar geleden op onderzoek uitgegaan bij de LA (ik hoopte altijd dat de klachten vanzelf zouden verdwenen). Uit meerdere onderzoeken kwam hoest-astma, uit de longfunctietesten kwam dat ik weinig luchtinhoud heb. Het viel me op dat ik eerst meestal rondom oktober en april last kreeg, maar nu heb ik vaker last van hoestaanvallen, benauwdheid en nare periodes waarin in maar last blijf hebben van die hardnekkige hoest. Ik gebruik Foster (voorheen alle andere puffers geprobeerd), neusspray en op advies van een kennis maagtabletten (Zantac). Op het moment van de hoestbuien gebruik ik ook astmatabeletten (avond) die prikkel zouden moeten onderdrukken (ben de naam even kwijt). Ik merk dat ik enorm BAAL van de klachten, met name op mijn werk, waar ik serieuze gesprekken voer met cliënten, kan de hoest me soms tergen en moet ik gesprekken soms voortijdig afkappen, zo onhandig. Ook de nachten kunnen rot zijn door een tekort aan slaap en overschot aan hoest. Ik heb recentelijk een CT scan voor longen & hoofd gehad, ben daarna ook bij de KNO-arts geweest, maar alles leek normaal te zijn. Ik zal me de aankomende periode gaan inlezen op dit forum, wellicht haal ik er wat tips uit. Sowieso fijn om wat herkenning te vinden :-). Ik merk dat ik mijn klachten altijd wat bagatelliseerde en/of van me af schoof...met name als het dan weer even een tijdje goed ging. Kop uit het zand nu, heb er gewoonweg téveel last van steeds! (Zucht..grrr..).
Bedankt en groetjes,
Roosje

Login of registreer om te reageren
24-07-2016 om 20:44 uur

Hallo Roosje,

Heel herkenbaar. Ik hoest ook al jaren de longen uit mijn lijf....prikkels ...geuren of ineens hoestbui waar je bijna niet meer uitkomt. Ik weet ook niet hoe ik hier van afkom wat ik wel weet is dat dit heel lastig is in alles wat je doet. Ik heb gold vier gebruik zuurstof en heb nog maar 20% longinhoudt. Hopelijk is er iemand die ook mij advies kan geven wat ik kan doen.
Groet Annemiek

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 12:36 uur

Dag Roosje
Welkom op dit forum.
Wat ontzettend vervelend die hoestbuien.
Ik hoop, dat op dit forum mensen tegen komt, die je adviezen kunnen geven.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 15:09 uur

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het herken. Vooral door airco's krijg ik die benauwende en vermoeiende hoestbuien, waar je soms wanhopig van wordt. In regen of mist op de fiets heeft ook zo'n effect. Heb geen gouden tip voor je.

De longarts heeft gezegd dat juist een hoestprikkel heel moeilijk te behandelen is. Mijn idee is dat ik het ermee zal moeten doen.

Sterkte.

Mirel

Login of registreer om te reageren
07-08-2016 om 18:08 uur

Dag Roosje
Daarnet zat ik de Longwijzer te lezen en daar schreef iemand, dat hij of zij een perfect middeltje weet, dat verzachtend werkt bij hoesten, nl. Kook een paar plakjes gemberwortel in appelsap en drink het daarna op. Volgens schrijver werkt het echt!
(Er staat niet bij hoe lang je het moet koken en of je het zo heet mogelijk moet drinken).
Succes
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren