Hoesten hoesten hoesten

24-07-2016 om 20:53 uur

Hoi....ik hoest al maanden de longen uit mijn lijf...doodmoe wordt er van...prikkels geuren of zomaar uit het niks. Midden overdag....middernacht vlieg ik mijn bed uit en denk gaat dit nog over. Spaans benauwd word ik er van. Extra puffen..soms een codeïne tabletje niks helpt...hoe komt dit toch?? Mijn longarts weet het ook niet meer. Door al deze hoestbuien krijg je pijn in je bovenrug,borstkast. Ik heb longemfyseem astma en nog maar 20% longinhoudt. Gebruik zuurstof. Hopelijk kan mij iemand advies geven??

Login of registreer om te reageren
26-07-2016 om 16:57 uur

Hallo Beppie,

Wat erg dat er aan dat hoesten maar geen einde komt.
Zelf heb ik dit vorig jaar gehad en na een test bleek ik kinkhoest te hebben.
Ik weet dat aanhoudende hoestbuien je overal pijn bezorgen.
Dat heeft bij mij ook maanden geduurd en daardoor kwam ik bij de longarts terecht.
Ik kreeg toen een Prednison stootkuur en daarna verbeterde het hoesten wel.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes Hendrikje

Login of registreer om te reageren
04-09-2016 om 13:12 uur

hallo Beppie

Een lepeltje "Thijmhoning" kalmeert mijn hoestbuien . Kruidenthee van thijm en salie helpt mij ook.
Iedere avond -voor het inslapen- een theelepeltje honing en ik slaap zonder hoestbuien.
Proberen? Misschien helpt het ook jou!

Login of registreer om te reageren
11-12-2016 om 10:49 uur

hallo , ik heb pas de griep gehad, ik kreeg daarbij een aanval van hoesten snachts
ik ben een week bezig geweest met hoesten snachts ,
en dan echt hele nachten
ook ik was kapot smorgens
en ben twee weken niet naar mijn vrijwilligerswerk geweest
tot ik van iemand etherise olien kreeg
dit was een spul dat je met druppels op je zakdoek en hoofdkussen gebruikt
dit was zo sterk dat ik de tranen in de ogen kreeg
maar het hielp niet volledig,
maar gaf me wel extra lucht.
nu na drie weken ben ik nog een beetje aan het kuchen.
ik kan je die eterise olien zeker aanraden
peter60j

Login of registreer om te reageren
11-12-2016 om 15:49 uur

Hallo Peter, over welke etherische olie heb jij het??? Eucalyptus??

Login of registreer om te reageren
15-12-2016 om 12:58 uur

Is er al eens een ct-scan genomen?

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 12:08 uur

Dit is een verschrikkelijk bekend fenomeen . Het sloopt je lichaam en geest . Elk jaar zo in de over gang van winter naar lente dan ben ik er op bedacht . Dan ontstaat meestal die hoestbuien die me nachten wakker houden en zelf bij de beuren is te horen . Hopeloos word je der van . Eigenlijk hoest je om de hoest . Het strotten hooft is zo geïrriteerd door het hoesten dat het echt op alles reageert . Kan dan ook echt geen auto rijden . Zelf op de fiets weg is niet vertrouwd . Ik heb er meerde keren gekneusde ribben aan over gehouden en zelf een rib gebroken .

Ik heb alles geprobeerd niks maar dan ook niks helpt .. BV etherische olie de guur deed me nog meer hoesten . Twee dingen sprongen er uit .. ben bij een imker geweest en die gaf mij honing die afkomstig was van een specifiek veld . Dat koos hij uit na aanleiding van mijn verhaal .. Ik moest een theelepel vol honig op de tong leggen en dan niet doorslikken maar laten smelten . En dat gaf verlichting .. deed het ook met honing uit de suppermarkt . Hielp ook maar was toch minder .

Meeste hielp echter water .. ik sleep dan de hele dag een flesje water achter mij aan .
Als ik begin te hoesten neem ik weer een slok water .. voor mij werk dan het best koud water .
En de laatste twee jaar heb ik doende die verschrikkelijke hoest buien weten te onder drukken .

Maar goed dat werk voor mij .. denk dat elk zijn manier moet vinden .
Ik heb dan ook niet alleen long problemen maar ook nog eens een niet goed ontwikkelde strotten hooft .

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 14:03 uur

Ben blij ik sta niet alleen ,probeer ook alles
Daarom om een vraag wie heeft er een luchtreiniger in uis ?Helpt dat?
Veder wens ik jullie een beetje rustige avond

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 14:08 uur

Dank je voor alle antwoorden...mijn hoestbuien worden minder gelukkig. Dank zij het slikken van probiotica ....probiotica 10met 10 verschillende organismen 20 billion aktieve culturen. Dit werkt erg goed, na een paar weken werd het hoesten minder. Ik ben dit gaan gebruiken op advies van mijn acupuncturist! Probiotica lost slijm op in darmen en longen.

Login of registreer om te reageren
03-01-2017 om 10:03 uur

droompark .. Ik heb er een . Het geeft altijd verlichting .
Het helpt ook al er iemand op bezoek is geweest die niks begrijpt van bv geen parfum producten of niet van tevoren roken . Als ze weg gaan blijft die guur geen uren hangen . Het helpt mij echter wel het meest bij het voor komen van aanvallen .. Oud en nieuw BV staat die aan .

Login of registreer om te reageren