Hoesten

24-07-2016 om 21:10 uur

Goedenavond

.ik hoest al maanden de longen uit mijn lijf...doodmoe wordt er van...prikkels geuren of zomaar uit het niks. Midden overdag....middernacht vlieg ik mijn bed uit en denk gaat dit nog over. Spaans benauwd word ik er van. Extra puffen..soms een codeïne tabletje niks helpt...hoe komt dit toch?? Mijn longarts weet het ook niet meer. Door al deze hoestbuien krijg je pijn in je bovenrug,borstkast. Ik heb longemfyseem astma en nog maar 20% longinhoudt. Gebruik zuurstof. Komt dit door het Nederlandse weer? Hopelijk kan mij iemand advies geven??

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 05:22 uur

Vervelend beppie52. Heb je droge hoest of vastzittend slijm? Kriebelhoest?

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 08:13 uur

Alle drie..dan kriebelhoest...dan droge hoest...dan hoest ik
met slijm of het is taai dat je het niet opgehoest krijgt. Dood moe word ik ervan.

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 12:17 uur

Dat is heel akelig en vermoeiend beppie en nogal frustrerend als je longarts het ook niet meer weet.
Mijn ervaring is dat je vanwege een slijmpropje dat in je longen zit, enorm kan blijven hoesten, omdat het lichaam het er toch uit wil werken.
Ik neem aan dat je vernevelt met een apparaat?
Mag je met zoiets als hypertoon zout sprayen denk je?
Slik je prednison als onderhoud?
Heb je een flutter?

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 14:27 uur

Misschien maagzuur? Gebruik je andere medicatie dan voor je longen met hoest als bijwerking?

Login of registreer om te reageren
29-07-2016 om 07:51 uur

Hoi, ik gebruik prednison als onderhoud 5 mg per dag. Vernevelen helpt niet echt bij mij...regelmatig stoom ik maar ook dit helpt niet echt. Wat is hypertoon zout?? En een flutter ik ook. Van alles geprobeerd.... dank voor jullie antwoord.

Groetjes Beppie

Login of registreer om te reageren
29-07-2016 om 19:39 uur

Hallo Beppie,

Hypertoon zout is speciaal zout water dat je met een vernevel-apparaat kunt vernevelen. Het zorgt ervoor dat slijm dunner blijft en daardoor makkelijker opgehoest kan worden.
Omdat hypertoon zout ook wel een astma aanval kan veroorzaken is voorzichtigheid geboden.
Overleg met je longarts of het bij jou ook zou kunnen helpen. De longverpleegkundige kan je de juiste manier van vernevelen aanleren.

Heb je ook ademhalingsoefeningen geleerd en huffen. Dit is een manier van hoesten door middel van je ademhaling waardoor je minder hoest bewegingen met de ribben maakt en je waarschijnlijk ook minder pijn zult ervaren. Dit kan een (long)fysiotherapeut je aanleren.

Succes met zoeken naar een manier om het hoesten onder controle te krijgen.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
30-07-2016 om 08:42 uur

goeiemorgen

Hoi Beppie,

Wat rot voor je,en je bent al zo benauwd.
Ik hoop dat je iets vind wat je helpt.

Ik krijg erge kriebel hoest als ik mijn Atrovent puft,
zo erg dat ik ervan moet kotsen.
Ik gebruik ook zuurstof,dag en nacht.

heel veel sterkte

lieve groetjes
roos48

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 08:26 uur

Hallo beppie,

Wat een vervelende situatie. Het nederlandse weer veroorzaakt bij mensen met een longziekte vaak extra klachten. Ik lees dat je nog wat tips hebt gekregen. Je zou met je longarts kunnen overleggen of deze denkt dat een verwijzing naar een hoestpoli wat voor je is. Hier kun je terecht als je last hebt van chronische hoestklachten en wanneer je bent “uitbehandeld” door je eigen arts.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren
08-11-2016 om 11:36 uur

Sinds twee maanden gebruik ik probiotica sindsdien hoest ik een stuk minder gelukkig. Ik heb mij goed laten adviseren welke probiotica dit verschilt nogal in samenstelling. Ik gebruikde de probiotica 10... 3 biljoen bacteriën zitten hierin!

Login of registreer om te reageren