copd en hartritmestoornissen (boezenfibbrileren)

25-07-2016 om 17:17 uur

al sinds 2009 puzzel ik samen met mijn huisarts naar de goede puffers en tot nu toe ging het redelijk..gebruik alvesco 4 x per dag ...6 x per dag atrovent en 1 x per dag spiriva handihaler ....voor boezemfibbrileren 2 x 80 sotalol en diverse hogebloeddrukverlagers en antistolling ...de laatste tijd krijg ik het niet meer op orde ..ben elke dag benauwd en vreselijk moe zelfs eten kost moeite ..mijn huisarts ziet geen oplossing om iets anders er bij te doen behalve nevelen met verneveloplossing ipratropium bromide maar dat help maar even .weet het echt niet meer ..als ik bij mijn longarts kom zegt hij neem maar 2 x spiriva maar dan krijg ik zeker weten een vreselijk ritmestoring dus dat durf ik niet en mijn cardioloog zegt u moet er maar mee leren leven ....is er werkelijk geen oplossing voor dit probleem ?..ik kan me toch niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die hetzelfde hebben en er iets aan kunnen doen...wie weet raad groet willemijn

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 17:34 uur

Misschien Eklira? Dat is de twaalf uur werkende variant van spiriva maar bij mij werkt het beter.

Login of registreer om te reageren
07-08-2016 om 07:44 uur

Misschien eens een second opinion vragen bij een andere longarts? Werkt soms heel goed!

Login of registreer om te reageren
07-08-2016 om 09:37 uur

hoi Willemijn .

Ik weet helaas geen oplossing,vind het rot voor je dat je zo
aan het tobben bent,
Ik heb het zelf ook altijd benauwd.
Wat word je daar uitgeput van he.

Dikke sterkte knuffel

lieve groetjes
roos 48

Login of registreer om te reageren
09-08-2016 om 14:52 uur

Hallo Willemijn,

Ik herken jouw probleem. Is er ooit aan gedacht dat de sotalol (bètablokker) de benauwdheid kan verergeren? Ik heb lang sotalol geslikt, de benauwdheid werd zo erg dat ik vaker opgenomen moest worden. Uiteindelijk ben ik ivm mijn (gevaarlijke) ritmestoornissen overgestapt op tambocor, een zgn arythmica. De overstap is onder bewaking gegaan. Ik slik nu ruim 5 jaar tambocor zonder problemen. Ik gebruik daarbij dagelijks spiriva en alvesco en heb atrovent als escape middel.
En wat betreft het boezemfibrilleren, kom jij niet voor een ablatie in aanmerking?

Je zou deze opties met je longarts en/of cardioloog kunnen bespreken.

Groet,
Annemarie

P.s wij hebben lang geleden vaker contact gehad.

Login of registreer om te reageren