Hartkloppingen/COPD

30-07-2016 om 12:28 uur

Hoi ik heb longemfyseem met een longfunctie van 46%.
Nu heb ik een zware buikoperatie gehad waar ik een herstelperiode van anderhalve maand nodig had. Ik ben nu weer begonnen met trainen maar ik heb erg veel last van benauwdheid (lig s'nachts naar adem te happen)en ook veel last van hartkloppingen in rust, nu heb ik dit altijd wel een beetje gehad maar het wordt nu wel heel erg. (Mijn hartslag in rust is rond de 110 en als ik beweeg rond de 150, mijn saturatie ligt rond de 95 maar met bewegen rond de 90). Moet ik hier naar laten kijken?

Login of registreer om te reageren
30-07-2016 om 19:08 uur

Je zou er verstandig aan doen om eens te laten kijken ja. Ook de hartkloppingen kunnen heel vervelend zijn.

Login of registreer om te reageren
31-07-2016 om 10:03 uur

Hoi Barbaralola
Welkom op het vorm het lijkt me inderdaad raadzaam om naar de huisarts te gaan die zal je dan eventueel wel verder verwijzen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-08-2016 om 12:39 uur

ik zou er even naar laten kijken, met name om te kijken wat voor hartkloppingen het zijn of dat het een ' gewoon' snelle hartslag is door verlies van conditie en toename van kortademigheid. Soms voel je dat als hartkloppingen maar is het een normaal, maar snel hartritme.
Verder is bij mensen met emfyseem die plat liggen (nacht in bed) zo dat zij na een buikoperatie dan de meeste klachten ervaren. Je hebt dan juist je buikspieren hard nodig maar die werken even niet optimaal. Aansterken van je buikspieren bv mbv de fysio is dan een goed advies. Beterschap hoor!

Login of registreer om te reageren