Climate Control

24-08-2016 om 20:36 uur

Ik kan absoluut niet tegen climate control. Het is zelfs zo erg dat als ik op kantoor kom ik binnen 2 minuten het gevoel heb dat ik niet kan ademen, opeens een dikke linkervoet,traanogen, overgeven, hoofdpijn, pijn in luchtwegen, niezen hoesten en ga zo maar door. Eenmaal thuis duurt het tijden dat ik enigszins bij positieven ben. Ergo het gaat bijna niet meer weg. Ik ga hier serieus mijn baan door verliezen. Ben binnen een maand al 6 keer bij de dokter geweest, zonder oplossing en weet mijzelf geen raad meer Is er iemand die dit herkend? Wie oh wie heeft suggesties want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Login of registreer om te reageren
25-08-2016 om 08:05 uur

Beste Marijn,

Vervelende situatie. Heb je het al besproken op je werk? Geef duidelijk aan dat je ziek wordt van climate control en bang bent om je baan te verliezen. Misschien kan via de Arbodienst gekeken worden of er iets aan te doen is. Zij kunnen werkplekonderzoek doen.

Het binnenmilieu op kantoor geeft regelmatig problemen en zeker niet alleen bij mensen met luchtwegklachten. Het ‘sick building syndroom’ is daar een bekend voorbeeld van. Klachten zoals hoofdpijn, irritatie aan de ogen en luchtwegen, vermoeidheid en verkoudheid kunnen een gevolg zijn van een slecht binnenklimaat op kantoor.

Het is niet duidelijk of je astma hebt, toch wil ik je graag wijzen op onze werkwijzer astma. https://www.longfonds.nl/werkwijzer-astma-0

Verder kun je eens kijken op de website http://www.sterknaarwerk.info Hier worden instrumenten geboden aan zieke werknemers om in hun contacten met de werkgever, de bedrijfsarts en andere instanties juist en in hun eigen belang te handelen.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
25-08-2016 om 17:28 uur

Hoi,

Ik herken het probleem. Ik kan ook niet tegen airco's. Is en blijft ontzettend lastig. Een goede oplossing heb ik niet. Enige tip is het met begrip voor je collega's (die er uiteraard last van hebben als die airco uit staat) proberen bespreekbaar te houden. Mijn ervaring is desondanks dat het een terugkerend issue is. :(

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
27-08-2016 om 11:45 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste Marijn,

Vervelende situatie. Heb je het al besproken op je werk? Geef duidelijk aan dat je ziek wordt van climate control en bang bent om je baan te verliezen. Misschien kan via de Arbodienst gekeken worden of er iets aan te doen is. Zij kunnen werkplekonderzoek doen.

Het binnenmilieu op kantoor geeft regelmatig problemen en zeker niet alleen bij mensen met luchtwegklachten. Het ‘sick building syndroom’ is daar een bekend voorbeeld van. Klachten zoals hoofdpijn, irritatie aan de ogen en luchtwegen, vermoeidheid en verkoudheid kunnen een gevolg zijn van een slecht binnenklimaat op kantoor.

Het is niet duidelijk of je astma hebt, toch wil ik je graag wijzen op onze werkwijzer astma. https://www.longfonds.nl/werkwijzer-astma-0

Verder kun je eens kijken op de website http://www.sterknaarwerk.info Hier worden instrumenten geboden aan zieke werknemers om in hun contacten met de werkgever, de bedrijfsarts en andere instanties juist en in hun eigen belang te handelen.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Hartelijk dank voor uw reactie. Op dit moment wordt met een datalogger (C02)gemeten door het bedrijf die het systeem heeft aangelegd. Dus ik weet nu al dat er ,zogenaamd, niets uit komt. Ik zou graag zelf willen dat er met een debietmeter gemeten wordt door een ander, onafhankelijk, bedrijf. Of iets van een meter voor chemische verontreiniging of zo. Bestaat er iets dat verschillende stoffen meet dat u weet en weet u waar ik deze kan huren?

Login of registreer om te reageren
27-08-2016 om 11:50 uur
Reactie op Mirel

Hoi,

Ik herken het probleem. Ik kan ook niet tegen airco's. Is en blijft ontzettend lastig. Een goede oplossing heb ik niet. Enige tip is het met begrip voor je collega's (die er uiteraard last van hebben als die airco uit staat) proberen bespreekbaar te houden. Mijn ervaring is desondanks dat het een terugkerend issue is. :(

Sterkte.

Hoi Mirel,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik wil graag achterhalen of ik voor een bepaalde stof allergisch ben of zo? Ik heb werkelijk geen idee. Ik wordt letterlijk en figuurlijk misselijk. En wat als ik een andere baan moet zoeken? Ik zie mijzelf bij een mogelijk gesprek al als een idioot naar de systemen kijken als ik binnenkom.

Ik zou wel eens willen weten van welke stof mensen dan zo ziek kunnen worden.???

Groetjes Marijn

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 04:40 uur

Hoi Marijn,

Ja, echt lastig. Ik zou ook niet goed een nieuwe baan durven zoeken met de angst daar direct astma-aanvallen te krijgen en in de proefperiode om die reden op straat gezet te worden.

Bij mij is het overigens vooral de koude lucht die de problemen veroorzaakt en niet een bepaalde stof. Ik heb vorig jaar met een arbeidshygienist naar een oplossing gezocht. Het blijft echter lastig, daar er natuurlijk ook mensen zitten die er last van hebben als het wat warmer is op de afdeling. Daar kom je nooit goed uit.

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 04:43 uur

Ps. Ik ben van Alvesco en Atimos over gestapt op Foster. Daarmee gaat het wel een tikkeltje beter.

Login of registreer om te reageren
04-01-2017 om 08:25 uur

Hallo allemaal,

Bij bij is dit ook allemaal t geval.
Raak nu idd mijn baan kwijt na 2 jaar ziektewet.
Het is uw probleem mevrouw, niemand reageert zoals u.
De onderzoeken in het gebouw leverde niets op zeiden ze.
Heb onlangs de papieren gezien. Te hoog co2 gehalte kan deze klachten veroorzaken, hoofdpijn, keelpijn,benauwdheid, heesheid, maar dat is dus geen bewijs zeggen ze.
Anderen hebben er ook geen last van.
Ze dekken elkaar allemaal.
Bedrijfsarts is in dienst vd werkgever.
Kortom je staat totaal alleen in deze strijd en je gaat m in mijn geval dus verliezen.

Login of registreer om te reageren