Welke longarts voor erfelijk COPD (longemfyseem)

11-09-2016 om 06:29 uur

Goedemorgen,

± 8/9 jaar geleden is in het Belgische Tongeren bij mij de diagnose erfelijk longemfyseem door dr. Dewaele gesteld. Ik was toen een vrouw van nog geen 40 en startte meteen met Gold III (45%)
Zelf woon ik in Zuid-Limburg maar rij nog altijd voor mijn controles naar Tongeren. Ik heb niet echt het idee, nadat ik via het longfonds, informatie las over erfelijk COPD dat mijn longarts daar heel veel van weet. Ik zou graag van jullie willen weten welke vooraanstaande arts in Nederland (of België) ik het beste zou kunnen raadplegen? Als ik iets verder moet rijden maakt dat wat mij betreft niet uit. Kwaliteit gaat voor ongemak.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijk groet,
Monique

Login of registreer om te reageren
12-09-2016 om 07:21 uur

Ik kan je longarts dr Rohde in het MUMC+ aanbevelen.

Login of registreer om te reageren
12-09-2016 om 09:05 uur

Beste Monique,

Dr Stolk werkzaam in het LUMC in Leiden is inderdaad deskundig op gebied van erfelijk longemfyseem. Omdat het ver rijden is kan deze arts misschien een collega arts aanbevelen om je te behandelen. Longarts Dr Rohde kennen wij niet maar wordt ook aangeraden op het forum en werkt bij u in de buurt. Mogelijk dat u daar ook goed terecht kunt.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
13-09-2016 om 16:23 uur

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik zal zeker iets met jullie aanbevelingen doen en z.s.m. een afspraak maken met een van hen.

Met vriendelijke groet,
Monique

Login of registreer om te reageren
13-12-2016 om 12:18 uur

Hoi Monique
Ik Nederlandse en woon in Noord Limburg België en ben ook alpha1 patiënt..ik loop in het ziekenhuis in Veldhoven bij Dr Mol, is een prima arts met veel ervaring en een goede longverpleegkundige erbij.
Ik ben een paar keer in Leiden geweest bij Dr Stolk maar dat was tijdens een trial voor nieuwe medicijnen.Een longarts een beetje in de buurt is wel aan te bevelen. Voor mijn zuurstof ben ik aangewezen op het Belgische systeem en daarvoor ga ik naar Dr Rademaekers in het Maria ziekenhuis Noord Limburg..ook een prima arts.
Ik raad je aan om een longarts te nemen waar je een goede verstandhouding mee hebt ..je komt er nl nooit meer weg .
Succes ermee

Login of registreer om te reageren