Dreumes en zijn longproblemen

01-10-2016 om 08:17 uur

Hoi hoi

Zoonlief is net 1 jaar, reutelde altijd al veel en snel maar na een fikse longontsteking en dat hij ging lopen. Gingen we down hil. Snel moe reutelen buiten ademen, vol klinken, hoesten, uitslag etc etc Afijn op naar de huisarts, ze vermoed astma maar tot 6 jaar is er niks zeker. Afijn hij heeft een puf gehad. Aangezien hij altijd een het op en neer gaan is met zijn gezondheid ben ik blij dat er nu een eenduidige diagnose ligt, maar ik ben ook bang voor zijn toekomst. En ik wil hem beschermen. Volgend jaar gaat hij naar de voorschool en de angst slaat me nu al om het hart. Wat als die het benauwd krijgt? Gaan andere kinderen hem pesten? Ja ik weet het dat zien we dan wel maar alsnog sluipt het in mijn hoofd.

Ook wil die zijn puf met voorzetstuk niet gebruiken, elke keer een heel gevecht waarna die zich wel beter voelt.

Hoe gaan andere ouders met hun kind met astma om? Ik rook nu bijv. al buiten en stof heel veel af en heb zoon luchtreiniger gehaald.

Login of registreer om te reageren
01-10-2016 om 12:02 uur

Hoi,
Je rookt buiten? Zelf geen last van longproblemen? Stoffen alleen is niet afdoende, zeker als je dit met een stofdoek doet, dan verplaats je het alleen maar. Vochtig/klam afnemen dus, dagelijks stofzuigen, evt nadweilen als dat mogelijk is.
Bed hele dag open laten liggen, vanwege de huisstofmijt, minstens 1 x per week verschonen, beddengoed op 60 gr wassen.
De leidster van de opvang inlichten over zijn problemen. Volgens mij zijn ze opgeleid om kinderen met aandoeningen goed te begeleiden en te ondersteunen.
En ik niet dat hij het enige "snotneusje" is, zeker op die leeftijd zie je heel veel kindjes met luchtwegproblemen, zoals hoesten en verkoudheid.
Verbind het inhaleren aan iets leuks, bijv. een filmpje kijken of een spelletje doen. Probeer altijd rustig en kalm te blijven. Succes!

Login of registreer om te reageren