enkel glas vs dubbel glas

11-10-2016 om 08:39 uur

Ha medeforummers ;)!
Hier een vraagje, sinds 1,5 jaar heb ik ernstig astma. In mijn slaapkamer heb ik nog enkel glas en nu de nachten kouder gaan worden bemerk ik dat ik smorgens meer klachten heb. Langzaam zal mijn slaapkamer natuurlijk ook vochtiger worden. Zou dubbel glas een gedeelte van mijn klachten weg kunnen nemen?
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Login of registreer om te reageren
11-10-2016 om 09:24 uur

Hoi Flower22

Ja, ik denk dat het zal helpen. Dubbel glas isoleert beter, waardoor je minder sterkte temperatuurswisselingen hebt. En inderdaad blijft het vocht meer buiten. Enkel glas beslaat vaak aan de binnenkant waardoor je letterlijk veel water in je kamer hebt.
t Is een investering, maar ik denk zeker dat het je astmaklachten goed doet. Je brengt toch veel tijd per dag door in je slaapkamer...!
sterkte!

Login of registreer om te reageren
11-10-2016 om 10:19 uur

Ik had in mijn vorige huis enkel glas en nu dubbel glas en hier is het klimaat duidelijk gezonder voor me. Veel minder vochtig en tochtig en beter constant te houden qua temperatuur en luchtvochtigheid.

Login of registreer om te reageren
11-10-2016 om 10:42 uur

Ik heb dezelfde ervaring als Daantje. Dubbel glas is echt fijner voor mijn astma.

Login of registreer om te reageren
11-10-2016 om 16:02 uur

Hoi Flower, wij hebben overal dubbel glas, toch beslaan de ramen, vooral boven. In de winter laten we allemaal onze slaapkamerdeuren open. Omdat onze slaapkamer op het noorden ligt is onze slaapkamer het koudst en kan het raam echt niet open in de koude nachten.
Wij wonen in een oud huis, waar het altijd wat waait, maar dat is juist goed. Zowel voor het huis als voor onszelf. Het is een tijd regel geweest dat huizen zoveel mogelijk geisoleerd moesten worden, alle kieren dichtgestopt, maar het binnenklimaat werd er slechter door.
Wat wel kan helpen, als je een verwarming in je slaapkamer hebt, deze mee laten draaien in het geheel, (desnoods alleen s'avonds) zodat het niet zo koud wordt daar. Warme lucht neemt nl beter vocht op.

Login of registreer om te reageren
11-10-2016 om 16:28 uur

Een paar schaaltjes zout neerzetten, bv 2 in de vensterbank en 2 onder je bed. Ik doe ook altijd zout bij het water in de verwarmingenbakjes.

Login of registreer om te reageren
18-10-2016 om 18:54 uur

Bedankt voor jullie reacties :)! Ik heb donderdag een afspraak met de woningbouw! Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Login of registreer om te reageren