Welke arts kan aub mijn vraag beantwoorden?

17-10-2016 om 11:31 uur

Hoi,

Ik ben Rik geurts en ben 26 jaar oud.
Ik werd 4 weken terug verkouden want maar niet ophield.
Klachten veel hoesten en dikke groene slijm.
Ik moest van de huisarts uitzieken omdat het een virus was maar het ging niet over waarop ik terug ging.
Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis om fotos te maken van me longen en er kwam uit:

Partiele atelectase rechter middenkwab en verdenking infiltratieve pathologie rechts basaal in combinatie met broncopathie.

De dokter vertelde mij dat ik gewoon een longonsteking heb.

Mijn vraag is kan het zijn dat de atectelese is ontstaan door de longonsteking en dat die daarom is ingeklapt? Ik slik nu een antibioticakuur van 7 dagen.

Login of registreer om te reageren
17-10-2016 om 16:56 uur

Ja dat kan. Nu afwachten of de boel weer netjes ontplooid als je opknapt

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
18-10-2016 om 10:09 uur

Dat kan zeker. Van belang is dat je zorgt dat je slijm wat vastzit goed ophoest. Evt mbv fysiotherapie .

Login of registreer om te reageren
21-10-2016 om 14:02 uur

Ik ben vandaag klaar met de antibioticakuur van 7 dagen( amoxelline/clavulaanzuur 500/125mg.Heb nog een krakend geluid bij zuchtend uitademen.
Soms hoesten met kleine groene slijm vermengd in me speeksel.
Ik doe huffen waarbij je het geluid hoort en slijm ophoest af en toe.
De arts zei vandaag telefonisch dat ik een flinke longontseking heb en dat ik gewoon vanaf nu moet wachten op me herstel en heb pas over 3 weken een afspraak met hem.

Klopt het dat de borrelend geluid nog aanwezig is na de kuur en je nog slijm kan opgeven? Of moet ik verder aktie ondernemen? Of gewoon 3 weken wachten tot me afspraak en dan hopen op herstel?

Ik vraag dit omdat ik geen eerdere ervaringen heb op dit gebied.

Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
22-10-2016 om 08:56 uur

Hoi Rik, Moet je 3 weken wachten voor je controle afspraak? Als je nog steeds kraakt en je hoest groen slijm op, lijkt mij dat het nog niet helemaal genezen is.
Ik vind 3 weken erg lang, ik moet altijd meteen terugkomen als mijn kuur afgelopen is (en wordt er soms een foto gemaakt)
Het kan nl zijn dat je niet de juiste a.b. kuur hebt gehad. Een arts geeft een breed-spectrum middel, om zoveel mogelijk bacteriƫn te bestrijden ( je schiet met een kanon op een mug) maar misschien zit er wel een ander beestje in je longen, dat niet gevoelig is voor Augmentin.
Wordt het niet snel beter, zou ik toch teruggaan.
Huffen is een techniek, heb je die van iemand geleerd? Als je het verkeerd doet, zet het niet veel zoden aan de dijk, je hoest dan wel slijm op maar uit het hogere gedeelte. Het gaat juist om het slijm dat diep in de longen zit, dat moet eruit.

Login of registreer om te reageren