Astma en oog allergie

29-10-2016 om 09:24 uur

Ik heb al geruime tijd last van een oogallergie. Antibioticakuur en druppels geven geen verlichting.
Volgens de oogarts zou de oogallergie van alles te maken kunnen hebben met mijn astma.
Nu is mijn vraag of dit bekend is bij de lezers.
Ik kan er namelijk niets over vinden.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 09:29 uur

Ik denk dat de oogarts bedoelt dat als je allergisch bent je klachten kunt krijgen van je longen (astma, dit heb jij waarschijnlijk). Bij allergie kun je ook last krijgen van je ogen (hooikoorts). Vaak werkt bij hooikoorts antihistaminica goed (die zijn er oa in druppels en in tabletjes)

Ik begrijp niet waarom je voor allergie in je ogen antibiotica krijgt. Dan zou je er ook een bacteriƫle infectie moeten hebben.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 10:13 uur

De antibiotica was in eerste intstantie voorgeschreven door de huisarts.
De oogarts kwam later met de diagnose allergie,hoewel ik dit nooit eerder gehad heb.
Ogen zijn rood en de oogleden zijn ontstoken. Wondjes en troep komt er uit.

Login of registreer om te reageren
20-11-2016 om 12:09 uur

Bij mij reageren de klieren en de holtes rond neus, keel, ogen samen met mijn longen op prikkels en gaan dan zwellen en soms heb ik ook een ontsteking in mijn oog. Maar dit is een heel lichte ontsteking. Zodra ik roodheid zie bij mijn oog dep ik met afgekoelde kamille thee. Bij jou zal dat niet meer werken, maar dit verklaard het verband met astma en de oogontsteking misschien.

Login of registreer om te reageren