Kuurtje echinaforce

29-10-2016 om 14:30 uur

Even een vraagje:

Ik wil ter verhoging van mijn weerstand een kuurtje echinaforce nemen, gewoon van dr A V.ogel. K heb nl begrepen dat het beter is om het niet continu te slikken, maar meer in kuurvorm.

Maar weet niet precies hoe dan....hoe lang en hoeveel pilletjes op een dag?
Hebben jullie ervaring?

Bedankt voor tips
Groetjes
Edelweiss

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 19:10 uur

Zover ik weet het beste als kuurtje - denk hooguit drie weken. Kijk anders even in de kleine dokter, Ik zou het moeten weten ben er mee opgegroeid maar op moment zou ik het ook moeten nakijken in de kleine dokter. Heb het regelmatig gebruikt en af en toe nog. Heb de Homeopatische huis-reisapotheek dit is erg handig om bij je te hebben. Ben zelf meer een gebruiker van VSM dan van Vogel.

Succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 19:23 uur

Ik heb t ook gebruikt, ooit advies huisarts, maar het deed niks bij mij.
Vilgens mijn alternatieve arts is dit medicijn ook zinloos.

Ik gebruik sinds kort bij beginnende verkoudheid megahoge dosering vitC, dit werkt wel goed ( met de onderhouds ab)

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 19:55 uur

Laatste 10 jaar ben ik sinds ik zo ziek ben ook steeds minder homeopathisch geworden ook mijn vertrouwen in de homeopathie is stukken minder geworden al blijf ik er soms wel op terug komen.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 20:09 uur

Hoe hoog bedoel je met mega hoog? Ik neem standaard 3000 mg per dag sowieso, al jaren zolang dat ik me niet eens meer kan herinneren hoe lang.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 20:35 uur
Reactie op Stefanie

Hoe hoog bedoel je met mega hoog? Ik neem standaard 3000 mg per dag sowieso, al jaren zolang dat ik me niet eens meer kan herinneren hoe lang.

Op advies van mijn alternatieve arts ( ook regulier arts) neem ik bij beginnende verkoudheid om de 2 uur 1000 mg, als t beter wordt 3x per dag 1000 en na een week dagelijk 1000, 2 weken lang.

Langdurig hoge dosering is belastend voor je nieren las ik vandaag.

Login of registreer om te reageren
29-10-2016 om 20:48 uur

Hallo Edelweiss,

Ben al jaren een fan van echinaforce. Ik gebruik de eenvoudigste vorm 2x 2 tabletten per dag. Meestal van okt. tot en met april. De laatste maand bouw ik af door
2x 1 tablet per dag te nemen. Is het in sept. slecht weer dan begin dan al. (Heb de bijsluiter net nog even gelezen. Hier staat dagelijks en niets over hoe lang je het kunt gebruiken. En de minimale en maximale dosering).

Of het mijn longen gunstig beïnvloedt kan ik niet beoordelen. Wel weet ik dat ik buiten mijn longproblemen verder weinig ziek of verkouden ben. En van dat laatste geniet ik want mijn longproblemen nemen al een zeer grote plaats in mijn leven in.

groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 12:07 uur

Ik neem altijd de druppeltjes. Heb ze altijd in huis, want ik druppel het ook wondjes (prikt wel hoor!
Bij hevige verkoudheid bijv. neem ik dagelijks 30 druppels, half uurtje voor het eten, gedurende 1 - 2 weken. Dan stop ik, want ik heb ooit gehoord van een hom.arts.
Je eigen afweer moet het dan verder doen. Je kunt beter kort en hoger doseren, dan langdurig laag, heb ik begrepen.

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 20:52 uur

De 'alternatievelingen' schrijven twee weken slikken en twee weken stoppen voor. En dan steeds opnieuw starten.
Succes, onze kids helpt t echt wel de winter door. Beter dan zonder!!

Login of registreer om te reageren