Wat heeft mijn moppie?

30-10-2016 om 15:58 uur

Terug van weggeweest en ik zou graag jullie mening willen.

Met onze zoon van bijna 9 jaar zijn we vanaf de geboorte bekend met astma en allergie.

Onze bijna 7 jarige dochter heeft noten allergie maar daar hebben we het mee gehad, ze fietst overal zonder problemen doorheen.
Tot half september......toen had ze een longontsteking. AB kuurtje gekregen en ze knapte weer op.
Dinsdag 18 oktober komt ze ietwat snotterig en niet fit van de BSO en binnen 24 uur is ze zo benauwd dat ik flink in de weer ben geweest met de ventolin.
Donderdagochtend 20 okt meteen naar de huisarts nadat bleek dat we dit niet zelf onder controle gingen krijgen. In eerste instantie naar huis gestuurd omdat het niet ernstig genoeg klonk en ze net een kuur had gehad, wilde ze niet normaals een kuur geven.
Aan het einde van de dag is ze opgenomen in het ziekenhuis en aan de verneveling gegaan. Iedere 2 uur verneveling, saturatie net boven de 80.
Hele nacht aan zuurstof gelegen.
Vrijdag 21 okt mocht ze mee naar huis onder strikte voorwaarden.

Sinds die tijd blijft ze kwakkelen. Iedere dag contact gehad met of kinderarts of huisarts. Afbouwen van ventolin volgens plan lukt niet totdat ik afgelopen woensdag er op stond dat ze gezien werd door een kinderart. Die heeft prednison (3 dagen) en Qvar voorgeschreven. Verder meteen bloed laten onderzoeken. Ze knapte daar goed van op.

Tot gisteravond. Zoals het nu er uit ziet een allergische reactie op garnalen in het eten. Ambulance is met loeiende sirenes hier heen gereden omdat ze aangaf dat haar keel dicht ging zitten. Ze heeft een prik gekregen om reactie tegen te gaan. Doodeng....

En nu......krijgt ze weer koorts. Vanmorgen een lage temp van 36.1 maar wel enorme rode gloeiende wangen. Ze klaagt over hoofdpijn, zere ribben (door het hoesten denk ik) en pijn ook aan de rug ter hoogte van haar longen zeg maar.

Ze blijft hoog rode wangen houden. Paracetamol gegeven tegen de pijn maar ze blijft zo heet aanvoelen.

We houden haar goed in de gaten en trekken bij de HAP aan de bel wanneer we het niet vertrouwen, maar ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie?

We zijn nu 3 weken bezig en er zit geen verbetering in. Ze hobbelt van het 1 naar het ander sinds de longontsteking. Haar longen klinken nu goed, maar de koorts zit me niet lekker.

Wie of wie herkent iets in dit verhaal en heeft een goede tip? Luisterend oor is ook al fijn.

Bedankt voor het lezen alvast!

Gr Jessica

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 08:37 uur

Is er sinds half september iets nieuws in huis, wasmiddel/ wasverzachter/ nieuwe plant in de woonkamer/ nieuwe kast (spaanplaat).........

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 12:05 uur

Hoi Jessica, spannend geweest voor jullie zeg! Soms gebeurt het dat een kind (maar ook volwassene) van het ene naar het andere virus hobbelt, en tussendoor ook nog eens een bacterie te bevechten krijgt. Het is er ook wel het seizoen voor.
Ze voelt heet aan en soms heeft ze een lage temp, schrijf je.
Dan lijkt het meer een virale infectie te zijn, bij een bacteriële zie je vaker dat de temp constant hoog blijft, minder fluctueert dus.
Ik denk dat die allergische reactie "toevallig" was, maar er geen goed aan heeft gedaan, want zoiets is een aanslag op het lichaam.
Saturatie van net 80 is laag. Wisten ze daar de oorzaak van in het ziekenhuis? En dan al zo snel naar huis?
Eén van mijn kinderen had eens een saturatie van rond de 88-92, kreeg zuurstofondersteuning, maar mocht pas naar huis toen hij het op eigen kracht, gedurende de hele nacht. Dat was meer dan een week later pas!
Het lijkt erop of ze die eerste keer niet goed genezen is.
Ik ben maar een leek hoor, misschien zit ik niet goed! Maar dit kwam bij me op toen ik je verhaal las.
@emsepems, allergie gaat toch niet gepaard met koorts en rode wangen?

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 16:49 uur

ik dacht zo; als er een allergie is wat contant prikkelt, hoeft er maar iets langs te komen of t meisje is flink ziek

Login of registreer om te reageren
31-10-2016 om 16:51 uur

Misschien toch een infectie in het kno-gebied die blijft sluimeren en de kop op steekt en koorts geeft als ze net even niet fit is.

Login of registreer om te reageren