wie herkent dit ??

05-11-2016 om 18:11 uur

heel vreemd, na negen jaar hoorde ik, bij longadviseuse dat ik geen astma , heb prima natuurlijk, maar alle klachten zijn er wel, en bepaald veel in mijn dagelijks leven, het punt is dat ik een zeer wisselend beeld heb kwa ernst van klachten, alles wat met luchtjes te maken heeft is foute boel, ineens of in korte tijd ben ik dan zeer benauwd, bij t enge af, terwijl ik ook echt heel goed kan zijn, ik ben veertig jaar kapster geweest, daar zijn mijn klachten ook begonnen, nu kan ik daar echt niet meer zijn, mijn dochter heeft t stokje overgenomen, nu gaan ze testen op allergenen,, is er iemand die mij hier iets over kan vertellen , en wat voor medicatie ,daar voor word gegeven, ik merk wel dat de ellergie nu ook naar mijn huid gaat ,veel jeuk en zo ,ik hoop echt dat iemand hier iets van weet te vertellen , ik heb nu wat medicatie desloratadine. maar god wat krijg ik daar enorme zware hoodfpijn van,,ik zou heel blij zijn met een reactie,, alvast bedankt vr groet saskia

Login of registreer om te reageren
08-11-2016 om 15:57 uur

Dag Saskia
Welkom op dit forum.
Heeft de longverpleegkundige dan gezegd wat het wel is i.p.v. astma?
Mogelijk een allergie opgebouwd door je werk?
En jeuk is ook heel naar ( ik weet er alles van).
Zou je geen ander medicijn kunnen krijgen, die niet de zware hoofdpijn als bijwerking heeft?
Veel sterkte en beterschap!
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
24-11-2016 om 18:24 uur

nee dat heeft ze niet gezegd , ze hebben nu geadviseerd te stoppen met fluotide doodeng,, moet ik zeggen, want ik merk dat er meer slijmvorming gaat opzetten, maar goed fluotide schijnt ook bijwerkingen te hebben , ook jeuk dus moet het een kans geven, dan maar wat meer slijmoplosser ,, ja en een ander middel tegen jeuk ,, wil niet zo lukken,, men heeft me glutten vrij dieet aangeraden,, dus afwachten dank je voor je lieve reactie ik moet zeggen , dat het geheel me vaak eenzaam maakt,, men vind het gauw vervelend , als ik zeg dat ik t benauwd heb of wegblijf als iemand ziet is,, omdat ik wekenlang onderweg ben, als ik een ,,,verkoudheidje.. oploop .ik heb net 4 kuren achter de rug,, t is wel even genoeg voorlopig dag Christina gr sas

Login of registreer om te reageren
24-11-2016 om 18:49 uur

Heb je dan bronchiale hyperreactiviteit? Dan reageer je op niet allergische prikkels. Ik heb zelf ernstig allergisch astma, dat kunnen ze testen door middel van bloedtest of op de huid. Je hebt hier idd de anti histamine tabletjes voor. De desloratidine kon ik ook niet tegen. Ik heb er in totaal 3 geprobeerd. Ik krijg zelf elke vier weken xolair injecties. Dan moet je wel aan verschillende voorwaarden voldoen. Loop je ook bij een longarts? Waarop is het advies van glutenvrij eten gebaseerd? Als je glutenvrij gaat eten mis je een hoop voedingstoffen die je op een andere manier binnen moet krijgen. Begeleiding van een diƫtist is dan belangrijk.

Login of registreer om te reageren