vraag over fluotide disk 250

18-11-2016 om 22:58 uur

wie heeft een antwoord, ik gebruik al 8 jaar fluotide 2 x pd , door klachten en overleg arts en longverpleegkundige hoorde ik vandaag , dat ik moet stoppen met de fluotide,, ik ben maar een leek , maar t blijkt dat zei men dat de fluotide voor mij niet goed is,, heb ook enorme jeuk van top tot tenen ik snap er niets , naar hoor, ik heb nu zelf maar besloten nog 1 puf p dag te nemen,, en dan na 14 dagen te stoppen ,, buiten de subatamol natuurlijk , maar ik vind het wel eng, heb net vier ab kuren gehad waar ik nu pas weer van opkrabbel,, heeft iemand ervaring met dat stoppen van fluotide, de verpleegkundige zei,, misschien doet het jouw meer kwaad dan goed,, je moet het wel een kans geven,, dus dat doe ik ook wel , maar ik blijf t eng vinden, ben bang om weer ziek te worden ,, want er zijn zoveel mensen verkouden ,,en loop t gelijk op, terwijl ik verder goed in de hand heb in huis,, ps men vermoed dat mijn klachten meer komen hyperventilatie,,dan van astma .. hoop dat er iemand mijn vraag kan beantwoorden ,, ben er erg onzeker van alvast dank brenda

Login of registreer om te reageren
19-11-2016 om 12:57 uur

Hoi Brands, Fluotide ken ik niet, wel fluoRide, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt. Ik ken wel Flixotide.. Wat is de reden dat je er mee moet stoppen, vanwege een (mogelijke) allergische reactie?
Maar je hebt ook 4 a.b. kuren achter de rug, die ook een allergische reactie kunnen geven!
En als ze menen dat het aan de flixo zou kunnen liggen, kunnen ze toch een ander middel voorschrijven?
Het feit dat jij 4 kuren (voor een bronchitis?) hebt moeten hebben, zegt dan wel iets en dat het dus geen hyperventilatie alleen is. Denk ik dan, als leek.

Login of registreer om te reageren
22-11-2016 om 09:55 uur

Beste Brenda,

Zoals Thirza al schrijft, is het ook mogelijk dat je reageert op de a.b. kuren. Je zou je arts kunnen vragen waarom je geen vervangend middel krijgt voor de Flixotide. Kortom bespreek met je arts wat er precies speelt en laat goed uitleggen waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Mochten je klachten komen van de hyperventilatie, dan zou je kunnen overleggen met je arts of ademhalingstherapie een mogelijkheid is. Sterkte en succes.

Met vriendelijk groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren