Geuren

24-11-2016 om 21:35 uur

Dag allemaal,
Al een hele tijd niet meer deel genomen aan het forum en ook niet op de website geweest. Dat heeft voor een groot deel te maken dat ik buiten een longaandoening nog 9 andere aandoeningen heb.
Mijn longen gaan achteruit en daardoor krijg ik steeds meer last van geuren. In huis is het te doen en daar verblijf ik het meest. Ik heb ook 2 PGB medewerksters. Zij proberen zoveel mogelijk rekeningen met mij te houden. Blijft toch heel lastig.
Maar het grootste probleem zijn de mensen van de thuiszorg die mij komen helpen met douchen. Dat zijn verschillende mensen die bijvoorbeeld maar eens in de 3 weken komen (het is een groot team) en dan zijn ze dat al lang weer vergeten. Ik kan niet zeggen dat zij moeilijk doen, het zijn lieve, betrokken mensen, maar ze denken er niet aan. Ze bedoelen het allemaal goed maar wat is het lastig. Vaak als iemand toch een geurtje op heeft of een deo die sterk ruikt of kleding die in een sterk wasmiddel is gewassen heb ik na het douchen de hele avond keelpijn, neus die dicht gaat zitten. Hoesten en de volgende ochtend hoofdpijn. Ik krijg er steeds meer een hekel aan als ze komen.
Zijn er onder jullie mensen die met hetzelfde probleem zitten? Zo ja, is daar een oplossing voor gevonden? Wie heeft tips voor mij.
Een hartelijke groet van Fientje

Login of registreer om te reageren
25-11-2016 om 14:11 uur

Ik ben geen zware longpatiënt en heb ook geen thuishulp, maar wanneer ik bijvoorbeeld boodschappen doe, in de bioscoop of een restaurant ben, krijg ik het benauwd met hoestbuien wanneer iemand zichzelf overdadig met geuren heeft besprenkeld. Doe ik mijn ogen dicht, dan kan ik die persoon feilloos op een afstand volgen.
Terug naar jouw probleem. Je zou jouw verzoek gewoon kunnen melden bij de organisatie die de thuishulpen inplant. Ook gewoon vriendelijk zeggen tegen de thuishulp zelf. Mocht dat niet helpen, vraag dan om iemand anders. Dat zou toch geen probleem moeten zijn...
Succes.

Login of registreer om te reageren
25-11-2016 om 18:12 uur

Mijn zwager werkt bij een organisatie die huishoudelijke hulp organiseert. Hij heeft wel eens genoemd dat het mogelijk is om een voorkeur aan te geven voor bijvoorbeeld hulpen die niet roken. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de thuiszorg organisatie en aangeven met welke personen het goed gaat en aangeven dat je daar een voorkeur voor hebt. Wellicht kan het niet altijd maar misschien wel vaker dan nu. Ik neem aan dat je niet met iedereen problemen hebt?

Login of registreer om te reageren
28-11-2016 om 09:47 uur

probeer eens een kleinere thuiszorg.vaak werken deze met een kleiner team waardoor meer aanpassing mogelijk is.ik werk zelf in limburg en we draaien met 2 of 3 man steeds dezelfde route.ideaal voor cliënten.is even zoeken,en proberen , maar kan lonen

Login of registreer om te reageren
30-11-2016 om 20:48 uur
Reactie op Rene1870

Ik ben geen zware longpatiënt en heb ook geen thuishulp, maar wanneer ik bijvoorbeeld boodschappen doe, in de bioscoop of een restaurant ben, krijg ik het benauwd met hoestbuien wanneer iemand zichzelf overdadig met geuren heeft besprenkeld. Doe ik mijn ogen dicht, dan kan ik die persoon feilloos op een afstand volgen.
Terug naar jouw probleem. Je zou jouw verzoek gewoon kunnen melden bij de organisatie die de thuishulpen inplant. Ook gewoon vriendelijk zeggen tegen de thuishulp zelf. Mocht dat niet helpen, vraag dan om iemand anders. Dat zou toch geen probleem moeten zijn...
Succes.

Dag Renee, hartelijk dank voor je reactie. Ik ben nog niet goed thuis op deze website en hoop dus dat mijn bedankje goed aankomt. Ik ga er zeker over praten, maar wilde voor dat gesprek eerst eens kijken of iemand van het longforum tips heeft. Nogmaals dank!

Login of registreer om te reageren
30-11-2016 om 20:49 uur
Reactie op Daantje

Mijn zwager werkt bij een organisatie die huishoudelijke hulp organiseert. Hij heeft wel eens genoemd dat het mogelijk is om een voorkeur aan te geven voor bijvoorbeeld hulpen die niet roken. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de thuiszorg organisatie en aangeven met welke personen het goed gaat en aangeven dat je daar een voorkeur voor hebt. Wellicht kan het niet altijd maar misschien wel vaker dan nu. Ik neem aan dat je niet met iedereen problemen hebt?

Dag Daantje, hartelijk dank voor je reactie. Ik ben nog niet goed thuis op deze website en hoop dus dat mijn bedankje goed aankomt. Ik ga er zeker over praten, maar wilde voor dat gesprek eerst eens kijken of iemand van het longforum tips heeft. Ik ben blij met je advies en ga dat zeker meenemen in het komende gesprek. Er komt n.l. een evaluatiegesprek aan. Nogmaals dank!

Login of registreer om te reageren
30-11-2016 om 20:53 uur
Reactie op Jjmja

probeer eens een kleinere thuiszorg.vaak werken deze met een kleiner team waardoor meer aanpassing mogelijk is.ik werk zelf in limburg en we draaien met 2 of 3 man steeds dezelfde route.ideaal voor cliënten.is even zoeken,en proberen , maar kan lonen

Dag Jjmja, ook voor jou hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb nog niet zolang deze thuiszorg en ze zijn heel aardig en doen hun best. Er moeten betere afspraken worden gemaakt. Maar dan zal ik eerst bij mijn eerste verantwoordelijke mijn mond opnieuw moeten opendoen en goed laten weten hoeveel last ik er van heb.
Dit gaat gebeuren en ik ben blij met jullie antwoorden.
Nogmaals dank. Fientje

Login of registreer om te reageren
30-11-2016 om 20:56 uur
Reactie op fientje
Reactie op Rene1870
Ik ben geen zware longpatiënt en heb ook geen thuishulp, maar wanneer ik bijvoorbeeld boodschappen doe, in de bioscoop of een restaurant ben, krijg ik het benauwd met hoestbuien wanneer iemand zichzelf overdadig met geuren heeft besprenkeld. Doe ik mijn ogen dicht, dan kan ik die persoon feilloos op een afstand volgen.
Terug naar jouw probleem. Je zou jouw verzoek gewoon kunnen melden bij de organisatie die de thuishulpen inplant. Ook gewoon vriendelijk zeggen tegen de thuishulp zelf. Mocht dat niet helpen, vraag dan om iemand anders. Dat zou toch geen probleem moeten zijn...
Succes.

Dag Renee, hartelijk dank voor je reactie. Ik ben nog niet goed thuis op deze website en hoop dus dat mijn bedankje goed aankomt. Ik ga er zeker over praten, maar wilde voor dat gesprek eerst eens kijken of iemand van het longforum tips heeft. Nogmaals dank!

Sorry mijn naam niet genoemd. moet nog wennen aan deze website.
Hartelijke gr. van Fientje

Login of registreer om te reageren
29-10-2021 om 12:03 uur

Goedemiddag, sinds 2 jaar woon ik in een oude woning (1933) in Amsterdam. Met enige regelmaat komt via het hok waar de wasmachine staat, grondlucht door in de woning. Ik merk dat mijn longen daar geirriteerd van raken en ik benauwd raak. Wie heeft dit ook? Wat hebben jullie ondernomen om dit te verhelpen? Veel dank en vriendelijke groet, Dave

Login of registreer om te reageren
29-10-2021 om 12:57 uur

Dat probleem ken ik niet. Wel had ik ooit te maken met een bouwkundig probleem.
Als ik dat lees, dan denk ik aan een bouwkundig probleem. Als je een verhuurder hebt, die inschakelen. Als het je eigen huis is, een deskundige inschakelen.
En als je kunt verhuizen op korte termijn, dan zou ik dat kiezen (hoewel dat nogal ingrijpend is en niet per se zomaar kan).

Login of registreer om te reageren