reizen met medicijnen

28-11-2016 om 06:01 uur

goede morgen
ik ben kleine prins en heb sinds kort inhalatie medicijnen twee keer per dag.

binnenkort reis ik naar Korea , een tijdsverschil van 8 uur !
ik vraag me af hoe ik dat tijdsverschil in mn
medicatie schema pas
alvast hartelijk dank

Login of registreer om te reageren
28-11-2016 om 09:12 uur

Beste kleine prins,

Je kunt overwegen je horloge op Europese tijd te laten staan en je medicatie op de tijd in te nemen die je gewend bent.

Het is ook mogelijk om tot aankomst in de nieuwe tijdzone het reguliere schema te volgen en daarna verspreid over een aantal dagen de innamemomenten te verschuiven totdat je het gebruikelijke schema weer volgt, maar dan nu volgens de lokale tijd. Je kunt van te voren met je arts of apotheek zo’n schema opstellen.

Je kan ook een app met een medicijn alarm op je telefoon zetten. Sommige schijnen ook rekening met verschillende tijdzones te houden.

Fijne tijd in Korea.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
28-11-2016 om 11:29 uur

Toen ik naar Amerika vloog (6-9 uur tijdverschil) heb ik vooraf een medicatieschema gemaakt met de longveroleegkundige. De praktijkondersteuner van de huisarts of je apotheek moet dat ook voor je kunnen doen. Nederlandse tijd aanhouden vind ik niet handig omdat je vaak bewust je medicijnen neemt voor bijvoorbeeld eten of slapen en dat klopt dan niet meer. Vaak komt het erop neerdat je de ene kant op vaker je medicijnen neemt en de andere kant op minder.

Login of registreer om te reageren
29-11-2016 om 06:33 uur

dank je wel ik ben nieuw hier maar kom er nu achter hoe dit werkt

Login of registreer om te reageren
29-11-2016 om 06:35 uur

advieslijn ik zie nu ook uw antwoord heel erg bedankt !!!
ik ga vandaag de apotheek vragen
fijn dat ik hier de vraag kon stellen

Login of registreer om te reageren