VVD wil uitstoot van autobanden weten in plaats van houtrook

28-11-2016 om 17:51 uur

Geachte heer/mevrouw,

De VVD heeft uw brief gelezen over houtrook. Na aanleiding hiervan schrijft de VVD het volgende:

“Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het longfonds ook een standpunt heeft over autobanden. Ik vraag mij af waar de slijtage slag van autobanden blijft.
Dit moet een giga berg zijn die jaarlijks als gevolg van slijtage op de wegen achterblijft. Ik zou een onderzoek daarnaar op prijs stellen, volgens mij schrikken we ons dan rot.Zoveel fijnstof hadden we waarschijnlijk niet verwacht.
Longfonds laat je horen.”

Heeft u hierop antwoord op voor de VVD?

Login of registreer om te reageren
29-11-2016 om 10:53 uur

Ja VVD ... Ik heb momenteel heel veel last van HOUTROOK // Ik moet afspraken afzegen omdat ik nachten niet geslapen heb .

Weet u het verschil tussen autobanden en houtrook ????
Denk het wel maar wellicht dat u zich zelf schuldig maakt aan houtrook en derhalve op een politieke manier de aandacht probeert te verleggen ..

Ik vind het antwoord ronduit beschamend .. en bevestigt mijn gedachte dat men in de haag er echt NIKS aan gaat doen . Het heeft 0% interesse .. bang dat ze stemmers verliezen .

Login of registreer om te reageren
29-11-2016 om 11:39 uur

Beste lezer,

Bandenslijtage maakt inderdaad onderdeel uit van de luchtvervuiling. Hoe groot het aandeel is, weet het Longfonds niet precies. Wellicht dat CE Delft dit weet. Wij pleiten hoe dan ook voor gezonde mobiliteit, met actief transport (lopen en fietsen) en OV voorop. Ook vinden we dat de grootste vervuilers als eerste aangepakt moeten worden. Vwb mobiliteit hebben we het dan o.a. over dieselauto’s en tweetaktscooters.

Onlangs hebben we in de Tweede Kamer gepleit voor een Nationaal Plan Gezonde Lucht, met daarin aandacht voor alle vervuilende bronnen en gezondheidswinst als uitgangspunt. Daarop is een motie aangenomen voor een Nationaal Luchtplan. Voor de uitwerking hiervan zullen we actief onze inbreng blijven geven. Uiteindelijk hebben we als doel dat niemand meer zieke longen krijgt door wat hij inademt.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren