blijven sukkelen

02-12-2016 om 12:05 uur

Onze bijna 14 jarige is niet echt een kind meer.
Nu is ze al een maand op de sukkel: infecties en bijhorende astma-opstoten.
Dus regelmatig thuis van school; geen fut om te studeren of te sporten.
Er is geen plaats in het revalidatiecentrum momenteel om op krachten te kunnen komen.

Zijn er nog onder jullie die, als ze eenmaal aan het sukkelen, voelen dat elke prikkel dan teveel is. Ook al is dat dan maar voor een dag of twee dagen en kan de dokter niet echt iets vaststellen.
De mist, de rooklucht van een open haard etc...

Login of registreer om te reageren
02-12-2016 om 13:17 uur

Ik zag het in het ziekenhuis, op de kinderafdeling. De puberteit lijkt een periode waarin het hebben van een chronische aandoening zoals astma of diabetes, gemakkelijk kan ontsporen. Hormonale schommelingen, misschien een "dwarse" houding van het kind, soms is de oorzaak niet aan te wijzen.
Maar wel herkenbaar dus. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
02-12-2016 om 14:18 uur

Ik heb op het moment hetzelfde. 6 weken geleden een exacerbatie gehad met een week ziekenhuis opname, Momenteel is alles teveel, elke prikkel is er een. Ik heb tot nu toe bijna dagelijks wel een aanval. Mijn longarts is niet tevreden maar weet zo 123 ook geen oplossing. Vorige week zijn mijn huidige medicatie gestopt en begonnen met andere. Ben nu van qvar naar seretide gegaan om te kijken of dat helpt. Ik merk in mijn omgeving dat alle astma patienten momenteel veel last hebben. Zal wel te maken hebben met de virussen en het weer.

Voor nu is het eerst maar volhouden en wachten op het voorjaar

Login of registreer om te reageren
02-12-2016 om 14:29 uur

Er gaan nu zoveel virussen rond. Ook ik.herken dat als mijn longen eenmaal geprikkeld zijn, ik veel sneller op andere dingen reageer.

Login of registreer om te reageren
02-12-2016 om 14:58 uur

Herkenbaar, voor mij is elke prikkel ook teveel. Pas weer Ziekenhuisopname gehad en sindsdien herstelt t niet echt meer. Je hebt dan bijna nergens puf voor. Ik was iets herstelt en nou weer een virus opgelopen. Ik zit ook max met m'n meds. Ik doe het rustig aan. Ik probeer wel elke dag wat te bewegen.

Login of registreer om te reageren
05-12-2016 om 14:28 uur

ik controleer haar systematisch voor de dagelijkse medicijnen; niet dat ze dat zo leuk vindt, maar ze snapt het wel.
Ze zegt het ook steeds als ze extra ventolin neemt
Maar het blijft zwaar, zeker net voor de examens.
Rapport zal niet je dat zijn wat zo jammer is want ze is normaal een goeie student.

Login of registreer om te reageren