MAAGPIJN EN MAAGZUUR

20-12-2016 om 20:06 uur

Hallo ik ben Perry, 52 jaar en sinds een jaar copd2 patient. Bij het lezen van een artikel op het forum komt mijn probleem lijkt het na voren. Ik heb niet regelmatig pijnaanvallen in mijn borst, kan niet achterhalen waardoor het komt, diverse onderzoeken hielpen ook niet maar mijn huisarts denkt/zegt komt van de maag. Heb maagbeschermers maar krijg toch aanvallen. Het artikel Gorz en het plaatje van de pijnuitstraling trikkerde mij, artikel is te moeilijk. Maar wat kan ik nu het beste doen om dit te onderzoeken en bij wie ? Hoor graag jullie reactie cq advies

Login of registreer om te reageren
21-12-2016 om 09:18 uur

Beste Perry,

Gastro-Oesofageale Reflux Ziekte (GORZ) of kortweg refluxziekte is een chronische aandoening waarbij (zure) maaginhoud terugstroomt in de slokdarm. Dit wordt reflux genoemd. De meest voorkomende klachten hierbij zijn pijn achter het borstbeen en zuurbranden, oprispingen, boeren, misselijkheid en pijn boven in de buik. Deze klachten verergeren bij platliggen en verhoging van de druk in de buik (zoals bij zwangerschap en overgewicht bijvoorbeeld het geval is).
Ik adviseer je een doorverwijzing naar een maag- lever- darmarts te vragen.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren