Astma probleem met inhaler

26-12-2016 om 13:18 uur

Hallo lotgenoten, ik ben hellen 66 jr, en heb na mtx behandeling ineens astma gekregen. Moet inhaler gebruiken, maar zit dan ivm cortisone met hypo's de meeste mensen hebben van prednison hyper ik andersom. Dus om mn dagelijkse maaltijden te vervangen door dextro? Misschien iemand die er iets van weet?
Groetjes

Login of registreer om te reageren
26-12-2016 om 15:09 uur

Vervelend zeg
Ik denk dat je dit met je huisarts moet overleggen, je maaltijd vervangen door dextro lijkt mij geen goed plan (daar zitten immers bijna geen voedingswaarden in).
sterkte

Login of registreer om te reageren
26-12-2016 om 16:23 uur

Hoi emsepems, dank voor je bericht. Maar bij wijze van spreken maaltijd van dextro. Heb nl ook RA, en kreeg daar mtx, prednison,foliumzuur van reumatoloog. Ben er zo ziek van geworden en kreeg het benauwd, onophoudelijk hoesten.luchtweginfectie volgens reumatoloog.moest ik tijdelijk stoppen ivm antibiotica. Mn stem helemaal weg, en benauwdheid bleef.Nu nog na een jaar. en Ik kreeg de ene hypo na de ander. Diab..
Moest toen naar longarts, die zei in 1e instantie mtx en je diabetes was geen goede combi (volgens reumatoloog wel) ze hebben toen contact met elkaar gehad, en ineens kreeg ik de diagnose astma, en kreeg inhalers Fostex (met cortisonen ). Heb poging gedaan je wil tenslotte ademen. Maar de ene na andere hypo. Dus gestopt, longarts nirt blij en moest doorgaan. Ik nog minder blij. Heb op internet gekeken medicatie zonder cortisone. Is ventolin, en lomudal. Ik weet t zijn korte verwijderd, geen ontstekingsremmers, maar wat ik voor mn reuma kreeg zij ook ontstekingsremmers cortisone. En dat geneest ook niet met of zonder medicatie. Is dit een rare gedachtengang. Eorry voor lange draad. Maar misschien zijn er mensen die tips hebben.

Login of registreer om te reageren
26-12-2016 om 16:59 uur

hallo, volgens mij zit je erg fout te denken.
je kreeg hypo en toen moest je aan de foster en je kreeg hypos..... volgens mij is hier geen verschil in, misschien de frequentie? je diabetes is niet goed ingesteld (en bij sommige mensen is dit ook erg moeilijk in te stellen. geen suiker, vaak geen koolhydraten, geen overgewicht wil wel een helpen om diabetes te stabiliseren).

lomudal en ventolin is niet hetzelfde. lomudal is een oud middel wat onstekingen remt zonder cortico. het werkt alleen niet zo heel goed, er zijn veel betere middelen om de longen rustig te houden.
idd is ventolin een kortwerkende luchtwegverwijder. maar er zijn er nog veel meer. helaas werkt dit niet voor wat ernstiger astma, daar heb je echt inhalatie corico voor nodig.
maar.... als zelfs prednisolon niet helpt toen je die kreeg voor de RA is het de vraag of inhalatie cortico wel helpt.

De kans dat je hypo's krijgt van foster lijkt me heel erg klein, er gaat maar erg weinig van het stofje je lichaam in.

nogmaals, ga met je hele verhaal en vragen naar je huisarts, dit probleem is te uitgebreid voor dit forum.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-12-2016 om 17:46 uur

Hoi, ik denk dat ik toch niet goed uitgelegd heb. Ik heb l al jaren diab, dit terzijde. Kreeg er reumatoïde artritis bij, dus behandeld met methotrexaat en prednison, toen begonnen mn luchtweginfecties en de hypo's. Bij de meeste mensen schiet de suiker snel torenhoog, bij mij super laag. Heb het ook met huisarts besproken, komt niet veel voor de lage waardes, maar het kon idd kon hij op mn meter zien. Lag niet aan mn eten, had me volgepropt zelfs, en na half uur/uur weer hypo. Maar moest doorgaan anders rolstoel ivm reum zei huisarts. Maar moest tijdelijk met mtx stoppen vanwege antibiotica. Na de kuur een paar keer spuiten in gewricht gehad,met weinig corti, en weer t zelfde liedje. Vandaar dat ik al angstig werd van dat Forster. Sorry dat ik het op dit forum geplaatst heb, ik wilde weten of er meer mensen waren met diab en i nhalers. Maar ik laat dit forum voor wat het is. En wens iedereen veel succes

Login of registreer om te reageren