Mootje

27-12-2016 om 09:22 uur

Goeie morgen allemaal.
Ben een jonge man van 33.Ik heb van kleins af aan astma. Maar pas de laatste 5 jaar echt last van dat ik dagelijks medicatie gebruik. Nu weet sinds een paar maanden dat ik beginnend copd heb en heb sinds een week puffers ervoor gekregen. Ik zit nu iets langer dan een jaar thuis door meerdere klachten.( Paniek aanvallen door benauwdheid ,stress en spierpijn.) Sinds ik thuis zit ben ik niet meer die vrolijke actieve jonge man van een jaar terug.Ik had een fulltime baan en deed daarnaast veel vrijwilligerswerk. Nu zit ik elke dag. ik woon alleen dus dat helpt ook niet echt. Geen Sociale contacten meer. Heb wel een vriendin maar ons relatie is ook verandert sinds een jaar . Kan niks leuks doen. Minder zelf vertrouwen. Veel pijn.Zit elke dag thuis. Ben 17 kilo aangekomen. Is dit normaal?
Het lijkt soms dat ik droom. Ik herken mezelf niet meer.

Groetjes Mo

Login of registreer om te reageren
27-12-2016 om 13:08 uur

Zoals ik al schreef in je COPD-draadje: Tramadol! De spierpijn wordt o.a. veroorzaakt door lichamelijke en geestelijke stress. Tramadol haalt de stress enigszins weg. Je wordt en iets relexter van zonder duf te worden en het stelt je instaat te functioneren. Misschien toch eens de huisarts vragen om Tramadol 100 mg retard. Lagere dosis dan 100 mg werkt niet echt goed.

Login of registreer om te reageren