Ook ik ben hier nieuw

27-12-2016 om 13:26 uur

Goedemiddag allemaal.

2 jaar geleden heb ik na een verwaarloosde longontsteking te horen gekregen na aanhoudende klachten dat ik astma heb.
Ik heb het verkeerd begrepen en wist niet dat ik dagelijks symbicort moest gebruiken als onderhoud voor mijn longen. Hierdoor liep ik 2 keer per jaar met een luchtweg infectie en kreeg ik antibiotica mee.
Echter de afgelopen 3 weken is het hek van de dam en ben ik na 2 weken toch weer naar de dokter gegaan voor een kuurtje maar die kreeg ik niet.
Ben die week 3 keer bij de dokter geweest en hoorde dat mijn astma opvlamde. Heb hier foster voor gekregen en later zelfs nog een prednison stoot voor 5 dagen.
Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik echt astma had drong het pas tot me door. Voelde me nooit astmatisch. Ik ben veel gaan zoeken en lezen, maar heb het gevoel dat ik meer wil weten. Vergelijken of andere mensen er ook inderdaad minder bij stilstaan omdat het niet dagelijks is. Ik moet zometeen terug naar de dokter omdat mijn longen voor mijn gevoel behoorlijk vol of zwaar aan voelen.. benauwdheid is er nog steeds ( als ik diep in en uitadem kom ik lucht tekort) Eetlust is er niet ( lekker met kerst.. ergens goed maar niet het moment ;) ik zoek mensen die dit herkennen zodat ik zeker weet dat het dus astma is en niet iets ernstigs met mijn longen.. en dat het inderdaad niet dagelijks aanwezig hoeft te zijn maar er wel degelijk zit. En wie weet leer ik nog genoeg.

Login of registreer om te reageren