Wasmachine en droger met speciale functies

28-12-2016 om 18:16 uur

Hallo allemaal,
Ik ben allergisch voor huisstofmijt, dus ik was beddengoed en handdoeken op 60 graden.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe wasmachine en stuitte ik op een Bosch wasmachine met ActiveOxygen. Deze technologie verwijdert 99,99% van de bacteriën, aldus Bosch. 'Met de Serie 8 wasmachines met ActiveOxygen™, wordt de was aan het begin en aan het eind van de wascyclus behandeld met actieve zuurstof. Deze toevoeging verwijdert alle bestaande bacteriën.' Bacteriën zijn natuurlijk niet hetzelfde als huisstofmijt.

Wie van jullie heeft ervaring met ActiveOxygen?
Hoe bevalt de wasmachine?
En ervaar je dat dit pollen en huisstofmijt verwijdert, ook op lage temperaturen?

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 08:55 uur

Hallo Linda,

Het Longfonds test geen producten. Wij adviseren om bij een huisstofmijtallergie al het bedmateriaal te wassen op 60 graden. Voor ervaringen van anderen kun je je vraag ook stellen op het board longen algemeen.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 13:39 uur
Reactie op Linda233

Hallo allemaal,
Ik ben allergisch voor huisstofmijt, dus ik was beddengoed en handdoeken op 60 graden.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe wasmachine en stuitte ik op een Bosch wasmachine met ActiveOxygen. Deze technologie verwijdert 99,99% van de bacteriën, aldus Bosch. 'Met de Serie 8 wasmachines met ActiveOxygen™, wordt de was aan het begin en aan het eind van de wascyclus behandeld met actieve zuurstof. Deze toevoeging verwijdert alle bestaande bacteriën.' Bacteriën zijn natuurlijk niet hetzelfde als huisstofmijt.

Wie van jullie heeft ervaring met ActiveOxygen?
Hoe bevalt de wasmachine?
En ervaar je dat dit pollen en huisstofmijt verwijdert, ook op lage temperaturen?

Alvast bedankt!

Hoi Linda, het lijkt mij flauwekul-verkooppraatjes. Je had vroeger ook Vim dat 99% van de huishoudbacteriën zou doden, maar die 1 procent dan?
De wasmiddelfabrikanten bevelen sinds een aantal jaren aan dat je alles gewoon op 30 gr. kunt wassen, dan zou het schoon worden.
A is dat niet waar en B je doodt geen schimmels en bacteriën en je wasmachine ruikt na een half jaar alsof er een dood dier in ligt.
Huisstofmijt gaat dood bij 60 graden en helemaal als je je beddengoed ook nog strijkt.
Wat vaker dan gemiddeld je bed verschonen + kussenslopen omdat mijt weer gezellig bij je terugkomt in bed. Witte was (thee- en handdoeken, ondergoed, vaatdoekjes, werkdoekjes) was ik altijd op 95 graden, beddengoed en handdoeken en gekleurd ondergoed op 60..
En deze week was juist in het nieuws dat we teveel bacteriën doden juist. Gewone huis- tuin- en keukenbacteriën hebben we ook nodig voor het evenwicht.
Je kunt knuffels e.d. ook in de vriezer leggen he, bij -20 leggen mijten ook het loodje.

Login of registreer om te reageren
20-01-2017 om 16:19 uur

Hoi Thirza,

Bedankt voor je reactie.
Het Active Oxygen programma werkt met ozon. En ozon doodt alles, afhankelijk van de concentratie ozon.
Ik heb in december al de vraag gesteld bij Bosch: doodt Active Oxygen ook huisstofmijt?
De vraag is dus welke concentratie ozon de Bosch wasmachine gebruikt.

Inmiddels ben ik een aantal contactmomenten met Bosch rijker. De een zegt wat anders dan de ander. Ik word er gek van. Ze kennen hun eigen product niet goed!
We zijn nu een maand verder en ik heb nog geen eenduidig antwoord.

Huisstofmijt gaat doodt bij 60 graden, maar we willen onze donzen dekbedden niet op 60C wassen, want dat is niet goed voor het dons. Anti-huisstofmijthoezen om de dekbedden heen hebben we al geprobeerd. Deze ventileren uiteraard niet, dus word ik 's nachts badend in het zweet wakker.

Overigens hebben we vorige week in een elektronicawinkel gehoord dat als je op je wasmachine instelt dat hij wast op 60 graden, dit niet de 60 graden haalt, maar eerder 55.

Login of registreer om te reageren