Astma en griep wat doen?

28-12-2016 om 18:59 uur

Hallo ik heb sinds twee dagen hele hoge koorts en heel erg benauwd. Ik heb ook astma en gebruik wanneer nodig Salbutamol. Ik slik ook ibuprofen maar de koorts gaat niet omlaag. Is het zinvol om een antibiotica kuurtje te halen bij de dokter?

Login of registreer om te reageren
28-12-2016 om 20:48 uur

Als de koorts van de griep is niet want dat is een virus en daar helpt die antibiotica niet voor. Wel als je een bijkomende bacteriƫle infectie krijgt. Als je twijfelt, even langs de huisarts. Paracetamol werkt trouwens beter voor de koorts dan ibuprofen en van ibuprofen kan je het benauwd krijgen. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 15:59 uur

Als je erg benauwd bent, moet je je melden bij de huisarts!
Beterschap

Login of registreer om te reageren
09-01-2017 om 08:49 uur

Hoi Harriet 77,

Ik hoop dat het ondertussen al wat beter met je gaat. Koorts is een normale reactie van het lichaam op een infectie met virussen of bacteriƫn.
Het is verstandig contact met de huisarts op te nemen als je erg veel last hebt van kortademigheid of als je langer dan 5 dagen koorts hebt of als de koorts opnieuw begint nadat je een paar dagen koortsvrij bent geweest.

Als je twijfelt, kan het nooit kwaad de huisarts zo wie zo even te bellen. Beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren