Verkoudheid en benauwd

31-12-2016 om 17:51 uur

Hallo,

Sinds 4 dagen last van (slijm op) hoesten, benauwd, pijn tussen de schouderbladen, pijn op de borst, verkoudheid en last van de keel. Ik heb geen koorts en krijg dat ook nooit zo makkelijk.
Hiermee ben ik die zelfde dag nog naar de huisarts geweest (op aanraden van de LV), huisarts gooide het op een voorhoofdsholte ontsteking en schreef mij Xylometazoline 1mg voor omdat hij het te vroeg vond voor een antibiotica kuurtje.
Alleen merk ik dat de neusspray nogal averechts werkt, de klachten worden juist erger.
Daarnaast gebruik ik Atrovent 1x daags 1 puf, alvesco 1x daags 2 puffen en speriva 1x daags 2 puffen.
Mijn atrovent heeft niet de gewenste werking helaas. Gebruikte hiervoor salbutamol maar kreeg daar keer op keer een verkeerde reactie op.
Nu is mijn vraag, wat zou dit kunnen zijn en moet ik een dokter raadplegen? (ik voel me al snel een lastig persoon als ik de H-A moet bellen).

Met vriendelijke groeten,

Loor

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-01-2017 om 20:54 uur

soms kun je bij dit soort klachten ook tijdelijk je alvesco verdubbelen, 1 week bijvoorbeeld. Tevens neusspray en evt zelf zout water maken en opsnuiven.
antibiotica is niet altijd nodig.

Login of registreer om te reageren
15-01-2017 om 11:51 uur

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb inderdaad tijdelijk de alvesco verhoogd, dit zonder resultaat, inmiddels is er toch een longontsteking geconstateerd.

Login of registreer om te reageren