Wanneer een arts bellen?

01-01-2017 om 17:13 uur

Hallo allemaal,

Sinds dinsdag aan het rommelen met de longen, benauwd, (slijm op) hoesten, pijn met ademen en erg verkouden. vrijdag langs de HA geweest en deze schreef mij Xylometazoline voor naast de dubbele dosis van mijn onderhoudsmedicatie. Helaas ben ik sinds vrijdag zieker geworden en kreeg ik er vanmiddag ook nog 38,9 graden koorts bij. Nu is mijn vraag, wanneer is het gangbaar om de HA te bellen?

Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 17:39 uur

Het beste kan je hierover afspraken maken en die vastleggen in een astma actieplan. Het is nogal persoonlijk wat je zelf kan en mag doen en wanneer je gezien moet worden.

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 19:32 uur
Reactie op Daantje

Het beste kan je hierover afspraken maken en die vastleggen in een astma actieplan. Het is nogal persoonlijk wat je zelf kan en mag doen en wanneer je gezien moet worden.

Dankjewel voor de tip, zeker een nuttige en ga dit zeker bespreken.

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 20:14 uur

Morgen langs de huisarts lijkt me.
benauwd en koorts klopt niet

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 21:06 uur

Beter vele keren voor niks of te vroeg bellen dan één keer te laat!

Zelf heb ik ook wel de schroom om te bellen of aan de bel te trekken - werd op enig moment zelf voor zorgmijder uitgemaakt omdat ik vaak laat aan de bel trok. Tegenwoordig hanteer ik wanneer ik echt denk dat het nodig is dan bel ik met de HAP of met de long verpleegkundigen. Heb altijd alles in huis om direct met antibiotica en prednison te beginnen maar doe dit eigenlijk niet zonder overleg (uitzonderingen daar gelaten).

Zoals Ems al zegt even langs de huisarts.

Succes en beterschap.

Login of registreer om te reageren
02-01-2017 om 13:15 uur

Marcus en Ems,

Bedankt voor jullie advies.

Login of registreer om te reageren
03-01-2017 om 18:35 uur

Werd vanmorgen zelf al gebeld door mijn huisarts. Hij wilde me toch nog graag even zien na het weekend. Ben dus langs geweest en is longontsteking geconstateerd, nu aan de antibiotica.
Hopelijk is het vlug over.

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 21:40 uur
Reactie op emsepems

Beterschap!

Kleine update.
Vandaag voor een follow up geweest. H-A was niet tevreden met het resultaat van de AB cuur voor de longontsteking (zelf dacht ik dat deze inmiddels wel weg zou zijn). Dit was helaas niet het geval, dus nu aan de prednison 30 Mg voor een week.
Wie heeft hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
31-01-2017 om 09:43 uur

Hoi Loor, ik denk dat velen hier ervaring mee hebben. Soms is de bacterie niet gevoelig voor de ingezette a.b., soms heeft het gewoon langer nodig. Predn. kan je dan weleens over het drempeltje heentillen. Moet je na die week terugkomen bij huisarts?

Login of registreer om te reageren
31-01-2017 om 20:10 uur

kijk maar eens onder de zoekfunctie bij prednisolon. veel ervaringen en tips.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren