Houdbaarheid atrovent ampullen voor verneveling

01-01-2017 om 20:15 uur

Vandaag speelt de astma weer flink op na een lange, redelijk stabiele periode. Dagelijks gebruik ik alvesco en spiriva. Ik heb ook een pompje met atrovent wat na gebruik wel verlichting gaf. Ik kan thuis vernevelen met atrovent maar zag dat de houdbaarheid van de ampullen, die overigens per stuk verpakt zijn, tot november 2016 was.
Kan ik in geval van ernstige benauwdheid eventueel vannacht toch vernevelen? Ik neem morgen sowieso contact op met de huisarts.

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 20:29 uur

Als het nodig is zou ik het wel proberen, 't zou kunnen dat de werkzaamheid wat verminderd is,

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 20:37 uur

Dat zou ik wel durven. Ze nemen altijd een veiligheidsmarge en als je ze de hele maand november nog mag gebruiken, is het nu een maand later, dat kan echt nog wel. Sowieso is atrovent lang goed (langer dan bijvoorbeeld atimos).

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 21:12 uur

Ik zou even bellen met de ha post, die geven dan atrovent wat houdbaar is. Je hebt er immers niets aan dat je gokt... maar dat het niet goed werkt. en t is tot november houdbaar? 2 maanden over tijd dan.
Beterschap!

Ik heb dit ooit met ab gedaan, waar ik zelf mee mag starten, was over datum Ha post gebeld en een kwartier later lag het nieuwe klaar bij de apotheek

Login of registreer om te reageren