Werken in een cleanroom

02-01-2017 om 17:24 uur

Hallo,p allemaal

Vanwege problemen met klimaatbeheersing en een jarenlang veel te hoog co2 gehalte op mijn huidige werk ( leerkracht basisonderwijs) heb ik de volgende klachten gekregen: benauwd, kortademig, keelpijn, heesheid, duizelig. ben ik gedwongen op zoek te gaan naar ander werk.
De heesheid is helaas gebleven rest vd klachten verdwijnt als ik daar weg ben.
Heb inmiddels ook op andere plaatsen last gekregen. Extreme keelpijn begint t altijd mee, benauwdheid...bronchiale hypperreactiviteit is er geconstateerd en een zeer chronische ontsteking.
Sta momenteel bij geen enkele arts meer onder behandeling. Heb wel 3x prednison gekregen van 30 mg ( en hoger) en antibiotica en dat hielp. Zodra ik beneden de 30 mg prednison kom begint de heesheid weer.
Niemand kan mij hier verder mee helpen, vandaar mijn vraag aan u.
Nu wordt mij geadviseerd om te gaan werken in een cleanroom ( infuusslangen inpakken) of in een drukkerij boekenkaften gladstrijken.
Is dit een optie?
Heb nl. ergens gelezen dat mensen met ademhalingsproblemen daar juist niet moeten gaan werken.
Bedankt voor uw reactie
Gr
Diana

Login of registreer om te reageren
02-01-2017 om 17:37 uur

Ik werk op een ziekenhuislab en dat gaat op zich prima. Ik hoef niet met luchgwegprikkelende stoffen te werken en mijn collega's weten dat ze dat niet bij mij in de buurt moeten doen. De luchtverversing is prima, wel vaak droge lucht maar daar hebben mijn longen niet zoveel last van (soms wel last van mijn ogen). In een cleanroom moet je volgens mij echt zo'n pak aan en ook een haarnetje en mondkapje op. Ik heb dat in het verleden op mijn stageplaats wel eens gemoeten en ik vind werken met een mondkapje op erg oncomfortabel, zeker als je dat de hele dag moet doen. Ik vind dat wel benauwend en ik draag een bril en die beslaat dan constant, erg irritant. Zou het een optie zijn om te gaan proefdraaien?

Login of registreer om te reageren