niet helemaal gerust.

06-01-2017 om 00:14 uur

Hoi allemaal,

Misschien is het hier niet op de juiste plaats om dit te vragen maar weet niet goed waar ik ermee heen moet. Ben er zelf vrij ongerust over vandaar.
Heb half december een longontsteking gehad. Deze is behandeld en leek helemaal goed te komen.
Nu heb ik drie dagen gewerkt nog net voor het nieuwe jaar en begon weer een hoestje te krijgen. Dit ook gepaard met vier dagen hoge koorts deze die maar niet wou dalen. Waardoor ik ook besloten had om maandag naar de huisarts weer te gaan. Nu volgens haar is het geen nieuwe longontsteking of toch niet zo erg als de vorige. Dus heb nu andere medicatie gekregen maar deze slaat voor mijn gevoel niet aan. Woensdag ben ik weer naar de huisarts geweest en nu hoorde ze wel weer wat aan mijn rechterlong en dit terwijl dat maandag niet zo was. En dat ondanks de antibiotica.
Dit is niet de reden waarom ik me zo zorgen maak.

Nu in het weekend ben ik begonnen met bloedslijmen op te hoesten en dit is nog steeds zo. Ook blijf ik ontzettend veel pijn hebben op mijn borstkas en aan mijn rechter schouderblad. Hoest me nog steeds te pletter ondanks de medicatie. Als ik buiten ga of binnen ben het blijft heel erg. Het doet ook zo'n pijn dat ik bijna niet meer durf te hoesten maar ook omdat ik ook bang ben weer bloedslijmen op te hoesten. Ook ben ik steeds moe en benauwd en heb amper energie, maar te gelijk vind ik ook geen rust. En eten zegt me ook helemaal niets. In een goede drie weken tijd ben ik ongeveer een vijf kilo afgevallen en dat ondanks de feestdagen.

Aan wat denken jullie als ik jullie om raad mag vragen hiervan. En weet iemand of je met een bloedcontrole hierin iets kan zien wat kan wijzen op longkanker? Wil niet te drastisch denken maar ben bezorgd.

Alvast bedankt.
Tinne

Login of registreer om te reageren
06-01-2017 om 04:09 uur

Naar een longarts gaan Kan weer een longontsteking zijn

Login of registreer om te reageren
06-01-2017 om 06:01 uur

Dank jullie voor de reactie.
Een longarts ben ik nog niet geweest. De huisarts lijkt af te wachten.

En de longfoto moet ik nu komende woensdag laten maken omdat het dan de laatste dag is van mijn tweede antibiotica kuur. Eerder mocht ik er geen laten maken dus het is voor dat nog afwachten dus.

Login of registreer om te reageren
06-01-2017 om 08:37 uur

opnieuw naar de huisarts, eventueel iemand mee nemen die je verhaal kan ondersteunen.
En misschien je geschreven stukje op dit forum.
Ongerustheid moet niet immers

Login of registreer om te reageren
06-01-2017 om 14:00 uur

Als t kan stukje sputum meenemen zodat arts t kan zien. Uitgekookt jampotje bijv.
Voor kweek moet in speciaal potje maar ik bedoel dit als ondersteunende info voor de huisarts. Zeker weer afspraak maken!!

Login of registreer om te reageren
06-01-2017 om 22:25 uur

Wanneer ik een longontsteking heb is bij mij bloed bij het sllijm een van de symptomen. Wordt veroorzaakt door het knappen van een bloedvat in mijn keel/luchtpijp. Verder heb ik dan koorts, spierpijn en koude rillingen. Voor mij is het dan duidelijk, longontsteking. Het bloed bij het slijm verdwijnt na een week of zo. Dus het kan ook door een ontsteking worden veroorzaakt, dit ter geruststelling.

Login of registreer om te reageren
07-01-2017 om 13:27 uur

Je kunt onderscheid maken tussen een spoortje bloed vermengd met slijm, lichtrood, kleine hoeveelheid en dan is het inderdaad vaak een geval van bloedvaatje kapothoesten.
Je kunt ook echt puur bloed ophoesten, dat gaat dan gemakkelijker, al dan niet met slijm en kan voorkomen bij bronchiƫtasieƫn bijvoorbeeld en bij ernstige bronchitis en longontsteking.
Donker gekleurd betekent oud bloed, dat meestal uit de diepere luchtwegen komt.
Dus de tip van Edelweiss en Emsepems is heel goed, dokter kan dan zelf zien wat de oorzaak mogelijk kan zijn.
Bloed is altijd schrikken.
Misschien heb je niet de goede a.b. voor deze 2e longontsteking. Het is voor een arts altijd schieten met een kanon op een mug, zonder sputumkweek.
Mogelijk wijst de thoraxfoto wat meer uit.

Login of registreer om te reageren
07-01-2017 om 20:53 uur

Dank jullie.
Ben toch al wat geruster. En ja ik wacht zeker de longfoto af aanstaande woensdag.
Al merk ik zelf dat deze ab niet zoveel doet dan de vorige. Nog steeds benauwd, hoesten en piepen. En buiten is het alleen maar erger maar ja een mens moet soms het huis uit voor boodschappen. Ook merk ik dat ik de afgelopen twee dagen ook meer slaap door de dag omdat ik zo moe ben. Slaap bijna zittend omdat het anders niet te doen is van het hoesten. Maar geef niet op en merk ook ondanks dat ik terug wil gaan werken dat dit nog helemaal niet aan de orde is.
groeten

Login of registreer om te reageren
09-01-2017 om 18:46 uur

Kan zijn dat de kuur niet goed reageert op de deze Ab. Terug gaan en nieuwe kuur vragen. Of vanavond de hap bellen.

Login of registreer om te reageren