Pijn op borst en tussen de schouderbladen

08-01-2017 om 10:22 uur

De laatste weken is de astma instabieler maar ik red me thuis met de pufjes en vernevelaar. I.c.m de astma heb ik vaak pijn op de borst en tussen de schouderbladen wat ook weer wegtrekt als de astma rustiger wordt. Ik vraag me nog steeds af wat de pijn veroorzaakt. Komt het door slijmvorming? Verkramping spieren?

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 19:51 uur

Dat heb ik ook, bij mij is het vooral door de benauwdheid dat m'n ademhaling hoger gaat zitten. Komt idd door gebruik van de hulpademhalingspieren/verkramping. Als de astma rustiger is dan trekt het bij mij weer weg.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 19:54 uur

maar als je er al weken last van hebt dan zou ik toch contact met je behandelaar opnemen. Misschien zit er wel een ontsteking.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 19:58 uur

Hoi Emma,
ik heb verder geen klachten, voel me ook niet ziek. Maar ik houd het zeker in de gaten.
Dank je wel voor je reactie.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 20:00 uur

Een fysiotherapeut kan je spieren los maken of je ademhalingsoefeningen geven waardoor je minder je hulpademhalingsspieren gebruikt.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 20:05 uur

Ik heb komende week weer 2x cardio-fitness obv fysiotherapeute die ook COPD groepen begeleidt. Goede tip! Dank je wel, Daantje.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 20:39 uur

Bij mij is dit een teken van benauwdheid, een pufje luchtweg verwijder doet dan goed.

Login of registreer om te reageren
08-01-2017 om 20:43 uur
Reactie op Muziek61

Ik heb komende week weer 2x cardio-fitness obv fysiotherapeute die ook COPD groepen begeleidt. Goede tip! Dank je wel, Daantje.

Ik heb sinds oktober een nieuwe fysio die allemaal dingen met me geoefend heeft en dat scheelt soms best wel. Hoop dat het jou ook helpt.

Login of registreer om te reageren