Naar een festival met astma.

09-01-2017 om 11:40 uur

Sinds ongeveer 5 jaar heb ik astma en één van de grootste prikkels bij mij is sigarettenrook. Wanneer ik dit inadem krijg ik het behoorlijk benauwd. De afgelopen jaren heb ik om deze reden festivals vermijd. Nu wil ik weer heel graag een meerdaags festival bezoeken maar dat durf ik niet zo goed vanwege de rook. Afgelopen jaar ben ik wel naar een bevrijdingsfestival geweest maar de hele dag ben ik dan alert op sigaretten. Verder ben ik na zo'n dag behoorlijk moe en zit ik op het maximum van mijn medicijnen. Nu vroeg ik mij af of jullie tips of ervaringen hebben die het wellicht makkelijker voor mij kunnen maken om festivals te kunnen bezoeken zonder hiervan te benauwd en vermoeid te worden. Ik zou het namelijk zo gaaf vinden om zoiets weer is te doen met mijn vrienden.

Login of registreer om te reageren
10-01-2017 om 08:06 uur

Op sommige festivals bijvoorbeeld Lowlands zijn de optredens in tenten waarin niet gerookt mag worden. Ik zou daar even naar kijken. Sommige festivals trekken ook bepaald publiek waarvan juist veel of juist weinig mensen roken, ook iets om over na te denken.

Login of registreer om te reageren
10-01-2017 om 08:30 uur

Super dankjewel. Ik ga is informeren bij lowlands. De laatste keer dat ik er was (ruim 5 jaar geleden) werd er in de tenten nog veel gerookt. Maar als dat nu beter is dan is het zeker een optie.

Login of registreer om te reageren
10-01-2017 om 08:52 uur

Wat ik zelf bedacht had om te doen maar dan gaat het meer om energie dan om rook als beperkende factor, is om eerst bijvoorbeeld parkpop te proberen. Dat is één dag, gratis en voor mij dichtbij. Als het dan niet gaat, is de drempel kleiner om gewoon naar huis te gaan dan wanneer ik er veel geld voor betaald heb of ver moet reizen.

Login of registreer om te reageren