Dochter heeft oa hondenallergie; af te raden slapen in tent waar honden verbleven?

09-01-2017 om 13:09 uur

Beste Longforum,

Onze oudste dochter heeft astmatische bronchiale en is onder behandeling bij allergoloog.
Ze is een doorzetter en negeert haar benauwdheid, allergie.
Ze zal zelf nooit klagen dat ze er last van heeft.
Ze is oa allergisch voor pollen, honden, katten, huisstofmijt.
Immunotherapie is het advies.
Haar reactie is veel hoesten, piepen, benauwdheid.

We gaan al jaren kamperen bij een boer.
Dit bevalt ons erg goed en Gabi heeft hier wisselende reacties op.
Alleen wanneer ze binnen in een hooizolder speelt, gaat ze weer erg veel hoesten.
We gaan vaak in mei of juli.

Dit jaar hebben we een andere kampeerboerderij uitgekozen.
Maar hier blijkt dat er geen hondenvrije tenten zijn.
Vakantiegangers mogen 2 honden meenemen in de (Safari)tent.
We maken ons nu zorgen om te verblijven en vooral te slapen in een tent waar geregeld honden zijn geweest.
De contactpersoon van de boeking geeft echter aan dat als we gewoon anti-histamine meenemen, dat dit dan ook zo goed zal zijn. (dit doet de persoon zelf ook bij haar allergisch kind).

Maar dit lijkt me niet verstandig.

We zijn nu sinds januari op verzoek van de allergoloog gestart met 2 maal daags flixotide inhalatie en 1 daags avamys neusspray.
Prefentief.
Dan lijkt het mij erg onverstandig om mijn dochter toch te confronteren met haar hondenallergie.

Ik zou graag hier meer advies over willen.

Alvast bedankt!

Mvg, borisje14.

Login of registreer om te reageren
09-01-2017 om 15:29 uur

Wat de mevrouw of meneer van de boekingssite zegt:
De contactpersoon van de boeking geeft echter aan dat als we gewoon anti-histamine meenemen, dat dit dan ook zo goed zal zijn. (dit doet de persoon zelf ook bij haar allergisch kind).
is een gevaarlijk advies, vind ik.
Zo iemand kan niet de ernst en mate van allergie weten en een anti-histamine tablet is een prima hulpmiddel maar geen geneesmiddel! De allergieklachten zullen dus in meer of mindere mate er toch zijn.
Als ik een dochter zou hebben die zoveel verschillende soorten allergieën heeft en het aantoonbaar benauwd krijgt van de hooizolder, zou ik sowieso niet bij een boer gaan kamperen.
Op een boerderij zijn nu precies de dingen die slecht zijn voor een longpatiënt, zoals schimmels, heel veel stof, dierenharen, huisstofmijt enz.
Vervelend als je dochter dol op dieren en de boerderij is, maar voor haar astma dus niet goed.
Dit is mijn persoonlijke mening en het staat jou uiteraard vrij om het anders te zien.

Login of registreer om te reageren
09-01-2017 om 17:07 uur

Een boerderij met hooi, stro, stof, dieren en dan ook nog een slaapplek met dieren lijkt me geen gunstige omgeving. Als je perse wilt gaan, zou ik voor haar een andere slaapplek regelen door bijvoorbeeld zelf een tentje mee te nemen.

Login of registreer om te reageren
10-01-2017 om 12:33 uur

Beste Borisje14,

Het klopt wat jezelf al dacht, dat het voor de gezondheid van je dochter beter is om contact met dieren te vermijden. Het slapen in een tent waar honden zijn geweest is dus ook af te raden.

Voor wat betreft het eventuele gebruik van anti histamine: wij adviseren dit altijd te doen in overleg met haar arts.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren