bijna altijd in de avond benauwd in rust situatie

09-01-2017 om 19:00 uur

Ik heb sinds enkele jaren last van Copd en heb hiervoor diverse medicatie waaronder Fostair Nexthaler 200 mg en Avamys neusdruppels. Zoals omschreven heb ik iedere avond last van benauwdheid waarbij ik hoest maar niets ophoest dus erg droge hoest.
Aangezien ik huisdieren heb papagaaien en hond heb ik luchtreinigers in huis maar of dit helpt weet ik niet...
Ook is er een bloedonderzoek geweest om te testen maar gaf geen allergie ...weet het niet meer...

Login of registreer om te reageren
11-01-2017 om 08:52 uur

Beste Michel,

Vervelend dat je steeds benauwd bent en moet hoesten ’s avonds.

In zijn algemeenheid kunnen we zeggen dat dieren een bron van allergenen én stof zijn. De uitwerpselen kun je in de lucht, als hele kleine deeltjes inademen, waardoor ze in je longen terecht komen.
(huis) Stof is voor veel COPD patiënten een (hoest) prikkel. Maar bijvoorbeeld ook té droge lucht in huis.

Een luchtreiniger draagt bij aan schonere lucht, maar dit is lang niet altijd voldoende om geen klachten te krijgen. Je ademt toch altijd allergenen in.

Misschien is het verstandig om het nog eens met je eigen longarts te bespreken wat de oorzaak is van je klachten.

Het is best lastig om je te adviseren, omdat wij nog wel vragen hebben. Ik wil je daarom vragen om telefonisch contact met de advieslijn op te nemen zodat we je beter kunnen adviseren 0900-2272596.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren