Mijn vader ligt nu 7 dagen doodziek in het ziekenhuis

14-01-2017 om 05:18 uur

Allereerst zal ik even een korte toelichting geven.

Mijn vader voelde zich op donderdag 5 januari niet lekker. Hij had last van steek hoofdpijnen. Op vrijdag kreeg hij koorts en op zaterdagochtend om 6:00 is hij opgehaald door de ambulance (zware dubbele longontsteking diagnose). Om 10:00 op die zaterdag is hij kunstmatig in slaap gebracht en is tot op heden zaterdag 14 januari nog niet bij bewustzijn. Op maandag 9 januari is geconstateerd dat hij pepto kokken bacterie A heeft en is er een aanpassing gemaakt op de soort antbiotica. Hij krijgt een slaapmiddel, zuurstof, penicilline en morfine. Hij ligt op de high intensive care en heeft sinds 2 dagen last van hart ritme stoornissen.

Er is gedurende de opname geen prednison gegeven. De artsen geven aan dat zij dit niet willen doen omdat ze denken dat de infectie door dit medicijn niet wordt oplost. Ik weet dat dit klopt, alleen weet ik ook dat dit medicijn kan helpen om het lichaam een boost te geven om de infectie te remmen kleiner maken waardoor de antbiotica behandeling een beter resultaat kan geven.

Ik zien geen verbetering. Wat raden jullie mij aan.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
24-01-2017 om 13:24 uur

wat een nare periode.
het gebruik van prednison en dergelijke medicijnen is niet standaard bij een longontsteking op de icu. Het heeft voors en tegens. Deze zullen zorgvuldig door de artsen worden cq zijn afgewogen. Laat alles goed aan je worden uitgelegd, dat is belangrijk.

Login of registreer om te reageren
26-01-2017 om 05:33 uur

Bedankt voor u reactie,

Wij zijn nu in week 3. Situatie verslechtert. Artsen geven nu aan geen behandelplan te hebben. Ontsteking is niet te behandelen ( beide longen zijn zwaar ontstoken) Prednison staat in de parkeerplaats volgens de artsen. Mijn vader zit nu aan de dyalise (nierwaarden laag, niet continu). Heeft hart ritme stoornissen gehad (vorige week zijn hart stilgezet en nu weer goed ritme)

Artsen geloven in tijd als medicijn. Ik niet. Nu moeten we beslissen of hij via zijn keel een zuurstof toegediend gaat krijgen (gat in zijn keel kan ook weer zorgen voor extra ontstekingen). Mijn hoop op een goede afloop is heel klein.

Ik ga nog een laatste poging ondernemen.

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 19:06 uur

Jee wat n heftige tijd en onzekerheid....ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid!

Login of registreer om te reageren