Hello,

18-01-2017 om 08:24 uur

Hello,
ben Dien en 50 lentes jong.

Heb mengbeeld van Astma en COPD gold B
Ook zeer allergisch zoals voor caffeïne, fruit, rauwe groenten, noten, eieren, kleurstoffen o.a. in medicijnen en haarverf, etc.
Hartritme-stoornissen.

Vrij druk en stressvol leven waar ik toch af en toe in slaag een beetje ME-time te vinden.
Deze bestaat dan vooral uit mijn grote passie: muziek en vooral ZINGEN.
Ben zangeres in hart en ziel! Mijn ademhalingsproblems hebben me hierin nooit kunnen tegenhouden. Ontdekte mijn eigen trukjes om - voor mij - moeilijkere technieken, toch onder de knie te krijgen. En ben ik enorm fier op!

Nu zit ik een beetje in zak en as.... mijn grootste uitlaatklep en passie komt in het gedrang....door nieuwe, extra medicatie is mijn stem weg... zowel spreek-als zangstem.

Ben hier dus gestart om even te komen zoeken naar oplossingen hiervoor.
Ga alvast eens kijken onder andere topics.

liefs,
Dien

Login of registreer om te reageren
26-01-2017 om 20:27 uur

Dag Dien, welkom hier, ik ben 59 en heb ook een mengvorm van astma/copd, gold 3. Helaas herken ik het probleem,geen goede spreek en zangstem meer. Heb nu 5 maanden logopedie maar zingen zo er niet meer in, helaas. Was 30 jaar lid van een zangkoor. Je zou logopedie kunnen proberen.

Login of registreer om te reageren
26-01-2017 om 23:32 uur

hallo ook maar even gaan zitten 1 uur inde nacht hartstikke benauwd en naar,, dus even op t longforum , ja ik herken dat heesheid,, de la heeft me afgeraden ontstekingsremmers te gebruiken, had 2x pdag fluotide 250 heb ik gedaan , moet zeggen . kon weer zingen stond trouwens ook in de longwijzer,, dat die middelen niet voor iedereen geschiktt.. vandaag is t helaas mis de huiseigenaar moest zonodig de kruipruimte inde verf zetten alles vergeven van de thinner lucht vreselijk , in die zijn we toch de klos met luchtjes verf rook bbq parfum,, ik ga veel uit de weg,, maar ja in en om je huis kan je niet vluchten, gr saskia

Login of registreer om te reageren
27-01-2017 om 00:25 uur

Ik raakte vorig jaar na een forse astma aanval telkens mijn stem kwijt. Zing ook heel graag, en dat ging niet meer. Maar mijn beroep als docent was op eens ook moeilijk! Maar logopedie heeft echt heel goed geholpen. Hoop dat het jou ook helpt!

Login of registreer om te reageren