ben ik dan alleen maar een tien min patiente bij de huis arts.

18-01-2017 om 13:42 uur

WATeen goed artikel in t nieuwe maandblad ,over de ontstekingsremmer puffer.. gelijk gecopieerd en afgegeven bij de h.arts...omdat ik zoveel nare klachten had, kreeg ik een verwijzing naar de longadviseuze,, ze heeft me in nov 2016 aangehoord, en gaf me aan direct te stoppen met fluotide, nou dat was vloeken in de kerk, voor mij immers ik had dat al zo vaak voorgesteld,omdat ik er zo hees van werd,, ook bij de apotheek maar nee, veel te belangrijk,, elk virus je pikte ik op.. veel slijm en benauwd vooral s nachts slecht slapen enz,, nou dat is dus nogal wat na 9 jaar stoppen ..zo ineens , nog 14dagen ix pdag en klaar... moet erbij vertellen dat ik vreselijke jeuk had,, waarvoor medicijnen .. ook had ik een paar anti biotica kuren gehad omdat de ontsteking niet over ging,, waarbij er zelfs bloed mee vrij kwam.. natuurlijk aangegeven ,,maar t kon geen kwaad... hoezo ??? ik vond het eng maar t zal wel,, en nu stoppen sterker nog mevr u heeft geen astma ,, nou dan val je stil,,ja want u pieptniet nou was ik ff snel beter wat een waardeloze toestand, wie zegt dat u astma heeft ja wie eigenlijk bedacht ik me,, 2puffers en sabutamol. slijmoplosser zakjes en 3 ab kuren per jaar gem, in nov zelfs twee...ja en bovendien doordat ik me vaak zo rot voelde ga je thuis blijven , en zaken ontlopen,, jullie herkennen dit vast enzeker,, een bbq is vaak geen genoegen,, kan nog zoveel meer zeggen, maar jullie weten het vast wat ik bedoel ,en denk ook mijn fustratie ,, ben gestopt en ja na een week of twee voelde ik me beter,, minder moe , een kussen minder s nachts, nog een kussen minder,,, pijn op mijn borst word minder,, heesheid ging weg.. ik zat in een koor bv.. kan nu weer zingen JEUKKKK bijna weg.. hoesten s nachtsss?? vrijwel nihil... slijm nog wel wat maar gewoon weg te hoesten, niet zo nerveus meer ,kan gewoon weer naast mijn man slapen, omdat je met hoesten de ander niet wil wakker houden,, ben bij h, arts geweest ,, t zit tussen de oren wellicht,, ach ja... de londadviseuze was blij, ze zei ik voelde gewoon dat het bijverschijnselen waren van de fluxotide,, maar ze zei wel dat ze t eng vond hoe t zou lopen ,,nou anders ikwel pfff. ik ben gewoon op visite gegaan, generen bij mijn kleindochters die verkouden waren,, of net zijn , geen last..gehad ik slik van een doos vol,, nog maar een half bloeddruktabletje . en is t een keer wat benauwd aanvoelt mbt de kou , dan neem ik een pufje ventolin,, beter dan sabutamol met grote voorzetkamer ,ook van de adviseuze maakt beter schoon zei ze, kortom ik weet niet hoe, waarom en waardoor,, en wat ik anders had moeten doen ,ik voel me beter en zie wel.. WEL heb ik geleerd na 9 jaar niet zomaar alles aan te nemen nog langdurig te slikken ,, ik weet ook niet wat dit betekend voor mijn longen.. of hoe het herstellen zal,, heerlijk om niet zo hondsmoe te zijn,, ik weet verder niet wat ik met dit alles aan moet , artsen zeggen niets over elkaar, apotheek niet,, het enige wat een ,,dame zei,,nou dat is lekker dan, je hebt net 3 fluotide opgehaald,, zonde van t geld,, zo iemand wil je dan even netjes over de toonbank trekken, moet je veranderen van arts,, ik weet het niet ,,, denk toch dat het bij ons zelf ligt,, ik zal het zeker aankaarten, wellicht leren we er allebei van,, tot slot natuurlijk wil ik geen kwaad woord zeggen over welke medicatie dan ook,, maar wel dat het niet bij elk persoon het zelfde werkt of wellicht,, als een arts even wat meet aandacht schenkt niet eens nodig is ,OFFF voor een KORTE periode,, en dan stoppen t is een heel verhaal ,maar bevestigd wat er in t nieuwe maandblad is aangegeven , en kan het met dit relaas alleen maar bevestigen ,, vr groet allemaal Saskia

Login of registreer om te reageren
18-01-2017 om 14:02 uur

Dat is een heel verhaal, wat lastig te lezen maar ben er door gekomen! Komt het er op neer dat je last had van bijwerkingen en nu niet meer? Ik heb geen maandblad dus weet niet wat daar in staat.

Login of registreer om te reageren
25-01-2017 om 01:38 uur

Tsja, de ideeën over wat goed en wat slecht voor je is veranderen voortdurend.
Bovendien werkt elk lichaam anders en dat schijnt nu heel, heel langzaam te gaan doordringen bij de medici.
Vaak hebben ze niet anders geleerd dan bij die verschijnselen geef je dit en als 't niet over gaat dat erbij, enz.
Terwijl je gewoon ziek kunt worden van de hulpstoffen, die aan elk medicijn toegevoegd worden.

Ik ben bijna 68 en neem al jaren de griepprik niet meer, omdat ik allergisch reageer op de hulpstoffen die daar in zitten. Sinds het gedoe destijds met de varkensgriep, toen we daarnaast nog twee prikken zouden moeten nemen, ben ik ermee gestopt.
Reactie van de longarts: "O, maar van een griepje gaat u niet dood hoor!"
Waarom dan alle 60-plussers jaarlijks inenten? Kassa, voor de fabrikant?

Het is, naar mijn mening, goed om zelf steeds goed op te letten hoe jouw lichaam ergens op reageert.
Soms is het middel erger dan de kwaal.
Mijn huisarts weet al -tig jaar hoe ik over medicijnen denk en als hij zegt dat ik iets moet nemen, dan doe ik dat. Altijd zo kort mogelijk en ook dat weet hij.

Misschien ook een idee voor jou Saskia, om als je medicatie nodig hebt meteen tegen je arts te zeggen dat je het medicijn zo kort mogelijk wilt gebruiken.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Login of registreer om te reageren
25-01-2017 om 13:17 uur
Reactie op brands

WATeen goed artikel in t nieuwe maandblad ,over de ontstekingsremmer puffer.. gelijk gecopieerd en afgegeven bij de h.arts...omdat ik zoveel nare klachten had, kreeg ik een verwijzing naar de longadviseuze,, ze heeft me in nov 2016 aangehoord, en gaf me aan direct te stoppen met fluotide,

Wat bedoel je precies met: longadviseuse?
Een diagnose wel of geen astma en het advies stopzetten van medicatie, kun je alleen krijgen bij een huis- of een longarts nl en geen adviseuse.
En dan kan het zijn dat je niet tegen die bepaalde ontstekingsremmer kunt, maar dat je dan een andere moet hebben. Of dat het geen astma is, maar een andere longziekte.

Marlen schreef:
Vaak hebben ze niet anders geleerd dan bij die verschijnselen geef je dit en als 't niet over gaat dat erbij, enz.
Terwijl je gewoon ziek kunt worden van de hulpstoffen, die aan elk medicijn toegevoegd worden.

Precies! Soms kan dit zelfs per merk verschillen he?
Maar ik betwijfel of er artsen zijn die langdurig "zomaar" medicatie voorschrijven. Vrijwel elke huisarts (als hij longziekten serieus neemt) laat elke longpatiënt ieder kwartaal/halfjaar of jaar voor controle komen, voor een blaastest en een gesprek. De mijne tenminste wel.

Login of registreer om te reageren