wat nu ,voel me onbegrepen

19-01-2017 om 21:27 uur

mijn vraag,, na 9 jaar veel problemen hoesten slijm vaak benauwd, kreeg fluxotide 2xpd en sabatamol,, en ong 2 a 3 pj ati biotica azitromizine,, wel erg gauw vatbaar,mbt verkoude mensen.. werd naar la gestuurd,, die zei j hebt gen astma,, stoppen met fluotide nou las ik in het maandblad van jan ,, dat dit veel bijwerkingen geeft,, moet zeggen dat ik me beter voel en minder benauwd.. maar toch vandaag weer super benauwd,, gebeld maar ik piep niet , dus het is hyperventilatie,, echter nu lees ik net dat piepen niet altijd hoort bij iedereen,, mijn vraag nu kan ik volstaan met sabutamol en slijmoplossers en evt een azotrimozine of is een ontstekingsremmer toch nodig ,bv ix per dag,, heel graag uw antwoord.. heb gelukkig nog iets invoorraad voor nood ... ha houd zich nu aan long adviseuze .. bedankt alvast

Login of registreer om te reageren
24-01-2017 om 09:23 uur

Beste Brands,

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend voor je is. Als ik het goed begrijp heb je gedurende een periode longmedicatie gebruikt en heeft de longarts nu geen astma geconstateerd en je geadviseerd te stoppen met de flixotide. Wat je nu over hebt aan medicatie is een luchtwegverwijder en een slijmoplosser. Vraag aan je arts wat er precies met je longen aan de hand is. Dan wordt het ook duidelijk waarom je geen ontstekingsremmer meer hoeft te gebruiken.
Wij kunnen niet beoordelen of jij een onstekingsremmer nodig hebt.

Je geeft aan dat je hyperventilatie hebt. Misschien kun je dit beter onder controle krijgen door ademhalingsoefeningen. Hier kun je voor terecht o.a. bij de fysiotherapeut. De huisarts kan hier een verwijzing voor geven. En verder is ons advies is als je je niet goed voelt overleg dan de medicatie opnieuw met je huisarts.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
26-01-2017 om 09:54 uur

Ik sluit me aan bij het advies van de Advieslijn. Een verhelderend gesprek met je longarts kan waarschijnlijk veel duidelijkheid brengen en al je vragen beantwoorden.

Login of registreer om te reageren
26-01-2017 om 23:46 uur

dank u wel t punt is dat mijn ha me niet doorstuurd en de longadviseuse zei dat ik moest stoppen met fluxodide dat las ik nu ook in longforum,, ook lees ik veel dat astma en hyperventilatie veel samen gaan,, zal er op aandringen om naar een longarts te gaan,, want volgens mij kan het toch niet zijn dat je door hyperventilatie vol met ,,sorry.. slijm raakt,, je krijgt dat bijna niet weggehoest ook gr s brands

Login of registreer om te reageren